سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

فناوری چیست؟

    نظر

 این ممکن است یک سوال ساده به نظر برسد ، اما فناوری چیزی بیش از گجت ها و گیزم ها است. اندی لین معنی آن را برای افراد مختلف توضیح می دهد. نقش و تأثیر فناوری در زندگی شخصی و کاری ما همیشه در حال افزایش است. درک اینکه مردم چگونه فناوری را شکل می دهند و چگونه فناوری تعاملات مردم با یکدیگر و دنیای طبیعی را شکل می دهد ، نه تنها برای کسانی که تحقیق ، توسعه و اجرای فن آوری های جدید را انجام می دهند بلکه برای همه آن دسته از افراد و سازمان هایی که باید از این فن آوری ها در کار و کار خود استفاده کنند مهم است. زندگی شخصی فناوری یک کلمه بی طرف نیست.

افراد مختلف بسته به دیدگاه و زمینه خود معنای متفاوتی به آن می بخشند. اعضای دانشکده فناوری تفاوتی ندارند ، اما سالهاست که ما یک تعریف خاص از فناوری اتخاذ کرده ایم که اهداف و اهداف خود را منعکس می کند: فناوری خود را با درک اینکه چگونه دانش به طور خلاقانه در کارهای سازمان یافته شامل افراد و ماشین آلات که اهداف پایدار را برآورده می کنند ، بکار می برد. این تعریف سه جنبه مهم دارد: 1. فن آوری عبارت است از اقدام برای رفع نیاز انسان بیش از درک صرف عملکرد دنیای طبیعی ، که هدف علم است. اختراع میکروسکوپ با توجه به نیاز به کاوش در جهان کوچک ، فراتر از دید کمکی ما صورت گرفت. این راه حل فناوری برای یک مشکل دیرینه به نوبه خود ما را قادر به درک بیشتر عملکرد جهان کرده است که به نوبه خود منجر به توسعه فن آوری های بیشتری شده است. 2. این بسیار بیشتر از دانش علمی استفاده می کند و ارزشها را به همان اندازه واقعیتها ، دانش عملی دستی به اندازه دانش نظری را شامل می شود. iPod نمونه ای از مواردی است که فیزیک ساخت یک دستگاه کوچک با این همه موسیقی همراه است و با طراحی خلاقانه ازدواج می کند تا یک لوازم جانبی دارای نمادین باشد. 3. شامل روشهای سازمان یافته انجام کارها است.

این تعاملات درنظر گرفته شده و ناخواسته بین محصولات (ماشین آلات ، دستگاه ها ، مصنوعات) و افراد و سیستم هایی است که آنها را از طریق فرایندهای مختلف تولید ، استفاده می کند یا تحت تأثیر آنها قرار می دهد. بسیاری از مردم دوست دارند قهوه بنوشند ، اغلب در کافی شاپ. این قهوه ممکن است از درختانی تهیه شده باشد که به طور خاص برای افزایش محصول پرورش یافته اند که از یک کشاورز کوچک و خانواده اش حمایت می کنند اما به سموم دفع آفات نیاز دارد که در کشور دیگری تولید و تولید شده اند. دانه های قهوه برداشت شده خود به سراسر دنیا منتقل می شوند ، فرآوری می شوند و در بسته های توزیع شده به مغازه هایی که سپس فنجان قهوه را در یک فنجان پلی استایرن تهیه می کنند که برای این منظور ساخته شده است اما پس از آن باید دفع و به زودی. هر انتخابی که انجام می دهیم به شیوه ای کاملاً وابسته و دامنه دار از زندگی وابسته است و از آن تغذیه می کنیم ، جایی که بعضی چیزهای زیادی دارند و برخی دیگر.

فناوری دستی است و می تواند حرفه ای را انجام دهد که افراد در بسیاری از موارد زیر مهارت داشته باشند: مهندسی ، برقراری ارتباط ، طراحی ، توسعه ، نوآوری ، مدیریت ، ساخت ، مدل سازی و تفکر سیستمی. اما فناوری همچنین محصولات مختلفی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانند در موارد خوب یا بیمار مورد استفاده قرار گیرند و یا در مواردی که منافع آنها مورد مناقشه است و به همین ترتیب فرایندهای تولید و استفاده از فناوری به این معنی است که همه ما باید علاقه مند باشیم که آیا این محصول برای ما و هر کس دیگری پایدار است؟ آینده.