سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

شش راه حل برای تعمیر گرم کار کردن یخچال بدون نیاز به متخصص

    نظر

وقتی یخچال شما خیلی گرم است، آن را می دانید که غذا خیلی سریع خراب می شود. بوها با سرعت بیشتری رخ می دهند. اگر فقط تنظیمات دما را پایین آورده اید اما یخچال شما خنک نمی شود، چند دلیل برای احتمالی وجود دارد. بسیاری از آنها بدون نیاز به متخصص تعمیر یخچال می توانند در خانه برطرف شوند.
امروز، ما در اینجا هستیم تا شش علت احتمالی یخچال را که به طور مداوم خیلی گرم است، به اشتراک بگذاریم.

1) تنظیم دما

با بررسی تنظیم دما شروع کنید. اگر قبلاً آنرا تنظیم نکرده اید، احتمال آن وجود دارد که قبل از شروع مشکلات، به یک دمای گرم تنظیم شده باشد. همچنین ، خوشبختانه، رفع این مشکل بسیار آسان است. فقط کافی است تنظیمات را به سمت سرما ببرید. مراقب باشید ، می توانید یخچال و فریزر خود را با قرار دادن خیلی سرد یخ بزند.

2) مسدود کردن دریچه های گردش

مشکل رایج بعدی مسدود کردن دریچه گردش هوا است. در اکثر طرح های یخچال، هوای تازه خنک شده در پشت محفظه فریزر ایجاد می شود و از طریق یک دریچه وارد محفظه یخچال می شود. این تضمین می کند که فریزر سردترین قسمت باشد. اما اگر غذا در یخچال یا فریزر یا یخچال باشد این دریچه را مسدود می کند. محفظه های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه ها روشن باشد. و اینکه فضای زیادی برای گردش هوا در داخل یخچال وجود دارد.

3) غذای کافی در محفظه ها نیست

مشکل مخالف این است که شما ممکن است در یخچال و فریزر مواد غذایی کافی نداشته باشید. مواد غذایی سرد و مایعات، سرما را حفظ می کنند و سرما را با سایر موارد به اشتراک می گذارند. اگر یخچال یا فریزر شما اکثراً خالی باشد، هیچ چیزی برای حفظ سرماخوردگی وجود ندارد و هوای سرد تولید شده فقط بسیار مؤثر است. برای حل این مشکل، چند کوزه یا پارچ گالن را با آب پر کرده و آنها را در یخچال قرار دهید. این باعث می شود سرما مکانی برای حفظ و نگهداری باشد.

4) بررسی واشر

واشر یخچال خود را بررسی کنید. یخچال های قدیمی تر (و یخچال ها مدت زیادی طول می کشد ، بنابراین این بسیاری از آنها هستند) واشر لاستیکی قدیمی دارند که با گذشت زمان خشک می شوند، پیچ می شوند و یا حتی ترک برمیدارند. اگر مشکلی در مهر و موم شما وجود داشته باشد، ممکن است نشت هوای سرد داشته باشید. با تمیز کردن مهر و موم واشر شروع کنید و آن را با یک لایه نازک از ژله نفتی بکشید. اگر آسیب دیده باشد، می توانید به راحتی این قطعه را جایگزین کنید.

5) کویل های کمپرسور و گرد و غبار

اگر راحت می توانید یخچال و فریزر را از زیر صفحه یا صفحه پشتی جدا کنید، پس از آن کویل های کمپرسور را بررسی کنید. اگر چند کویل فلزی را مشاهده کردید که کاملاً در گرد و غبار پوشانده شده اند، این مشکل است. سیم پیچ های کمپرسور حاوی خنک کننده هوا برای خنک کردن آن بر روی خنک کننده منتقل می شوند. اگر آنها در گرد و غبار پوشیده شده باشند. با حوله آنها را با دقت تمیز کرده و پشت پنل را ببندید.

6) مشکلات مؤلفه

سرانجام ، احتمال وجود یک مشکل عمیق تر وجود دارد. اگر به نظر نمی رسد هیچ یک از دلایل قبلی مشکل شما باشد، ممکن است این یک مؤلفه نقص باشد که برای رفع مشکل به یکمتخصص تعمیر ساید بای ساید یا یخچال نیاز دارد. این احتمال وجود دارد که سنسور دما شما خراب شود یا به درستی تنظیم نشده باشد. یا اینکه تایمر یخ زدگی خراب است، یا فن دریچه ای بین محفظه ها وجود دارد. ممکن است در کمپرسور مشکلی وجود داشته باشد ، شما ممکن است نشت مایع خنک کننده داشته باشید، یا ممکن است در این مسیر یک سیم شل در جایی باشد. اما اگر نمی توانید راه حل را در پنج دلیل بالقوه اول پیدا کنید، پس وقت آن است که با یک متخصص تعمیر یخچال تاپ امداد که در زمینه تعمیر لوازم خانگی و ایمنی برق آموزش دیده است مشورت کنید.

http://topemdad.ir/six-reasons-why-a-fridge-doesnt-work/