سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

بررسی مشکلات متداول ماشین ظرفشویی و راه حل های آن

    نظر

باور کنید یا نه، متوسط ??عمر ماشین ظرفشویی بین 7 تا 10 سال است. اما هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، برخی از مشکلات متداول ماشین ظرفشویی مشاهده خواهید شد.

اگرچه مشکلات ماشین ظرفشویی ناامید کننده است، هر چه زودتر قرار ملاقات با تعمیرکار را تعیین کنید، بهتر خواهد بود. اما باید بدانید که برای چه چیزی باید مراقب باشید.

در اینجا برخی از متداول ترین موضوعاتی که باید به آنها بپردازید وجود دارد

1)ظروف از قبل خاکی تر بیرون می آیند

شما انتظار دارید که ماشین ظرفشویی ظرف شما را تمیز کند. هنگامی که دستگاه شما را خاکی تر از گذشته جلوه می دهند، لحظه ای به بررسی نحوه بارگیری ظرفشویی بپردازید.

آیا صفحات را بیش از حد شلوغ کردید یا جت ها را مسدود کردید؟ اگر چنین است، چند ظرف را بردارید و چرخه را دوباره اجرا کنید.

اگر ظروف هنوز کثیف به نظر می رسند یا پوشش رسوبی ریز روی سطح دارند، با یک متخصص تماس بگیرید. ممکن است ذخایر آب سخت یا مواد معدنی قدیمی وجود داشته باشد که خطوط آب یا بازوی اسپری را گرفتگی کند. وقتی این اتفاق بیفتد، با فشار آب لازم برای خلاص شدن از شر غذاهای گیر شده، آب نمی تواند به ظروف شما وارد شود.

2)آب در طول چرخه در حال اجرا نیست

هنگامی که یک ماشین ظرفشویی به درستی کار کند، آن را با آب پر می کند و به شستشوی زباله های مواد غذایی کمک می کند. اما وقتی آب دستگاه را پر نمی کند، ظروف شما تمیز نمی شوند.

قبل از وحشت، درب را بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور کامل بسته شده است. هنگام زدن فشار به درب، باید یک قفل شنیدنی را بشنوید.

اگر درب باز باشد، دستگاه با آب پر نمی شود. این یک ویژگی ایمنی استاندارد در هر ماشین ظرفشویی مدرن است.

اگر درب بسته باشد و شما هنوز آب نمی گیرید، ممکن است در سوئیچ شناور دستگاه مشکلی ایجاد شود. این دستگاهی است که به دستگاه می گوید چه موقع آب اضافه کند و چه موقع آب را خاموش کند.

سعی نکنید خودتان این مشکل را برطرف کنید، این امر در پایان می تواند گارانتی سازنده شما را باطل کند.

3)آب خالی نمی شود

اکثر ماشین های ظرفشویی با اتمام چرخه، آب را به طور خودکار تخلیه می کنند. این اجازه می دهد تا ظروف داخل واحد خشک شوند.

اما وقتی آب از بین نمی رود چه اتفاقی می افتد؟ شما در انتها با یک استخر آب صابون کثیف در انتهای دستگاه قرار می گیرید.

این مشکل به احتمال زیاد به دلیل تخلیه مسدود شده است. زیر بازوی چرخش و در کنار تخلیه برای آوار را بررسی کنید. اگر شاهد ساخت باشید ، ممکن است بتوانید آن را با دست از بین ببرید.

اما ممکن است در پمپ تخلیه نیز مشکلی ایجاد شود. به یاد داشته باشید، همه زهکشی ها با جاذبه کار نمی کنند و ماشین ظرفشویی شما برای ارسال آب کثیف از سیستم به پمپ احتیاج دارد.

تکنسین شما قادر خواهد بود مشکل را برطرف کرده و مسئله را به سرعت برطرف کند.

4)آب در طول چرخه از کف خارج می شود

به نحوه بارگذاری ماشین ظرفشویی نگاهی بیندازید. اگر با ظروف یا وسایل بزرگ بیش از حد پر شود، ممکن است به درب فشار داده شده و شکافی در مهر ایجاد کند. اما اگر اینطور نیست، احتمالاً خودتان در مورد مهرها مشکلی دارید.
لاستیک های اطراف درب را برای نشانه های سایش و پارگی بررسی کنید. حتی یک موج کوچک در مواد می تواند برای شکستن مهر کافی باشد.
اگر به نظر می رسد شل یا پاره شده است، یک جلسه تعمیر را تعیین کنید و مهر و موم ها را جایگزین کنید.

5)ماشین ظرفشویی بیش از حد پر سر و صدا است

طبیعی است که وقتی چرخه ماشین ظرفشویی شروع می شود، برخی از صداها را بشنوید. اما اگر سر و صداها متفاوت از آنچه قبلاً به آن عادت کرده اید یا بلندتر می شوند، قرار ملاقات تعمیر را تعیین کنید.
در تراز کردن بازوی اسپری، کمربند سست درون یا حتی یک جزء مفقود شده می تواند مشکلی ایجاد کند. تنها راهی که می دانید مطمئناً اجازه دادن به یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی است.

6)درب بسته نخواهد شد

اگر درب بسته نشود، ماشین ظرفشویی شما نمی تواند اجرا کند. اگر درب قفل نمی شود، به خود مکانیزم قفل نگاهی بیندازید. آیا در تراز مناسب با درب قرار دارد؟
اگر اینگونه نباشد، تکنسین شما نیاز به تنظیم مجدد یا جایگزینی لچ دارد.
به یاد داشته باشید، لچ یکی از پرکاربردترین اجزای ماشین ظرفشویی است. این بدان معنی است که پارگی و پارگی بسیار بیشتری نسبت به سایر اجزای آن مشاهده می کند. اگر نیاز به جایگزینی آن دارید، این علامت آن نیست که واحد شما خراب می شود یا پیر می شود.
این بدان معناست که شما مرتباً از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید.

7)ماشین ظرفشویی روشن نمی شود

شما انتظار دارید که وقتی دکمه “شروع” را فشار می دهید ماشین ظرفشویی خود فوراً راه اندازی شود. اما گاهی اوقات، هیچ کاری که انجام می دهید واحد را به کار نمی گیرد.

ده ها دلیل بالقوه وجود دارد که از سوئیچ معیوب گرفته تا مشکلی در مورد موتور وجود دارد. هنگام تلاش برای شستن ظرف ها به نویز یا عدم وجود آن توجه کنید.

به تکنسین خود اطلاع دهید. این به آنها کمک می کند سریعتر مشکل را تشخیص دهند. و هرچه تشخیص سریعتر باشد، سریعتر قادر به انجام هرگونه تعمیر لازم خواهند بود.

همیشه برای حل مشکلات ماشین ظرفشویی یک حرفه ای استخدام کنید

وقتی نوبت به تعمیر ماشین ظرفشویی شما می رسد، همیشه بهتر است کار را به سمت جوانب مثبت واگذار کنید. حتی اگر مشکلات کلی ماشین ظرفشویی شما به راحتی به نظر برسد و مطمئن باشید می توانید به تنهایی این کار را انجام دهید ، انجام ندهید. ممکن است در پایان با رد ضمانت نامه اقدام کنید.

بدون وجود ضمانت سازنده، شما مسئولیت تمام هزینه های تعمیرات را بر عهده دارید، حتی اگر مسئله تقصیر تولید کننده باشد.

http://topemdad.ir/review-of-common-dishwasher-problems-and-solutions/