سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

توصیه های در مورد تعمیر ساید بای ساید و تعمیر یخچال

    نظر

شاید شما برای اولین بار است که یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر خود را در منزل نصب می کنید، یا شاید هم مدت طولانی که خاموش بوده تصمیم دارید دوباره اون رو روشن کنید.

اولین نکته ای که در این مواقع باید رعایت کنید این است که 24ساعت باید صبر کنید تا یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر به دمای معمولی و خنکی لازم برسد و بعد از اون می تونید وسایل خود را در یخچال فریزر یا یخچال سای بای ساید قرار دهید. حالا چرا باید این نکته را رعایت کرد؟ چون قبل از 24 ساعت یخچال ساید بای ساید یا یخچال فریزر انرژی زیادی را باید صرف خنک کردن غذاها نیز بکند.

اگر مدت زمانی که از کار نکردن یخچال فریزیر یا یخچال ساید بای ساید می گذره زیاد باشه حتما باید ترموستات تنظیم بشه. این کار حتما باید به دست یک متخصص تعمیر یخچال انجام بشه چون ممکنه مشکلات جانبی در ادامه ی کار یخچال فریز یا یخچال ساید بای ساید شما به وجود بیاد.

گاهی ممکن است در یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید با وجود عملکرد صحیح کمپرسور، شاهد خیس بودن دائمی اواپریتور و چکه چکه کردن آب از آن باشیم که میتواند به دلیل دائم در مدار بودن سیستم ذوب برفک (دیفراست) ساید بای ساید یا یخچال فریز باشد.

در زمان تعمیر ساید بای ساید فریجیدر یا تعمیر یخچال فریزر باید علت بروز اشکال را بررسی کرد. شما می بایست برای ارزیابی صحت عملکرد دیفراست و کنترل سلامت آن با مراجعه به تعمیرگاه مجاز مرکزی و متخصصین خبره تعمیر ساید بای ساید یا تعمیر یخچال فریزر نسبت به تعمیر این نقص فنی اقدام نمایید.

گاهی نیز شاهد آن هستیم که در زمان کوتاه اواپریتور از برفک پر شود که این مورد می تواند بخاطر لاستیک دور درب باشد که خراب شده است. خرابی این لاستیک می تواند سبب ورود هوای گرم درون ساید بای ساید یا یخچال فریزر باشد.

هوای سرد در مواجهه با هوای گرم به صورت قطرات آب مجدد یخ می بندد و توده های ضخیم یخ و برفک ساخته می شود. تکنسین با تجربه و فنی تعمیر ساید بای ساید فریجیدر یا تعمیر یخچال فریزر در این مواقع لاستیک دور درب را عوض میکند.

در برخی موارد دیگر ممکن است که کمپرسور دائم کار کند ولی سرمایش در یخچال نباشد. در این مواقع تکنسین های فنی تاپ امداد در کمتر از یک ساعت و در هر ساعت از شبانه روز در محل کار یا منزل کار حاضر می‌شوند تا با دقت اطراف اواپریتور و کندانسور را برای شناسایی حفره نشت گاز  بررسی کنند.

در نهایت پس از فشاردهی یخچال فریزر و تست کف صابون، ابتدا لوله ها را با وکیوم پمپ تخلیه کرده و سپس به آرامی گاز را درون لوله تزریق نماییم در نهایت مجدد محل آسیب دیده را جوشکاری میکنند. ترمیم و انجام تزریق گاز درون یخچال پیچیده است و باید توسط تکنسین فنی و با تجربه تعمیر ساید بای ساید فریجیدر یا تعمیر یخچال فریزر انجام شود.

https://topemdad.ir