سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

چگونه از اسمز معکوس در کاربردهای تصفیه فاضلاب استفاده می شود؟

نمک ها و سایر مواد جامد محلول برای حذف از جریان های فاضلاب بسیار مشکل هستند. تصفیه آب صنعتی استاندارد هیچ کاری در مورد مواد جامد محلول انجام نمی دهد و همچنین انعقاد یا رسوب گذاری انجام نمی شود. اینها ممکن است در برخی معیارها TDS را کاهش دهند ، اما در شرایطی که مواد جامد محلول (TDS) به ویژه زیاد باشند ، تصفیه اضافی لازم است. به همین دلیل تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از اسمز معکوس امکان تخلیه و استفاده مجدد از ایمنی و استفاده مجدد از این جریان فاضلاب را فراهم می آورد.

برخی از صنایع TDS بیشتری را در جریان فاضلاب خود تولید می کنند. این که آیا آنها می خواهند با خیالی آسوده فاضلاب خود را تخلیه کنند یا از آن استفاده مجدد کنند ، آن سطح بالای TDS برای رفع نیازمندی های دفع چالشی را ایجاد می کند. یک راه حل استفاده از نمک زدایی اسمز معکوس است. با وجود یک غشای انتخابی به آب ، حتی برخی از کوچکترین ذرات از پساب فاضلاب خارج می شوند. در زیر ، ما در مورد چند صنعت مورد استفاده در استفاده از نمک زدایی اسمز معکوس در برنامه های کاربردی تصفیه آب صنعتی برای استفاده مجدد از آب یا تخلیه سازگار بحث خواهیم کرد.

نفت / گاز

میادین نفتی به دلیل تولید آب نمکی که با نفت و گاز در زیر زمین افتاده است به خوبی شناخته شده اند. تصفیه استاندارد می توانند آب شور کمتری را کنترل کنند ، اما آب TDS را بالا نبرد. در بسیاری موارد ، اسمز معکوس به عنوان یک تصفیه سوم برای از بین بردن نمک ها و سایر مواد جامد محلول استفاده می شود. به این ترتیب می توان از آب برای بیرون آوردن روغن بیشتر از چاه ، استفاده مجدد در آبیاری یا سایر مصارف غیر قابل مصرف استفاده کرد یا با خیال راحت تخلیه شد. فرآیند RO معمولاً در مورد جریانهای آب حاوی سطح TDS بالاتر از 47?500 میکروگرم بر لیتر کاربرد ندارد.

نیروگاه ها

نیروگاه ها از آب در دیگهای بخار برای ایجاد بخار و همچنین در برجهای خنک کننده استفاده می کنند. بدون آب تمیز ، این سیستمها با حداکثر کارآیی کار نمی کنند و هزینه های عملیاتی بالاتری نیز دارند. اغلب اوقات ، آب خوراک نیروگاه حاوی نمک ، مواد معدنی سختی یا سایر آلودگی ها است. تصفیه اب اسمز معکوس می تواند از آن دسته از آلاینده ها مراقبت کند. فاضلاب حاصل از اینها نیز می تواند از طریق تصفیه فاضلاب سوم و استفاده مجدد از آن برای کاهش مصرف آب خام ارسال شود.

هتل / استراحتگاه

هتل ها و استراحتگاه ها برای استفاده مجدد ، آب کثیف خود را در محل مورد استفاده قرار داده اند. در صورت استفاده از اسمز معکوس در مرحله تصفیه فاضلاب ترکیه ، این امکان را دارد که در صورت مقررات اجازه استفاده از آب کثیف را برای سایر کاربردهای آب فرآیندی را در خصوص خواص آنها یا برای آب آشامیدنی نیز بکار گیریم.

پردازش مواد غذایی / نوشیدنی

آب ماده مهمی در بسیاری از محصولات غذایی و آشامیدنی است. همچنین برای تمیز کردن و شستشو و دیگر مواردی از این دست در هنگام پردازش استفاده می شود. بسیاری از این کاربردها ، به ویژه به عنوان یک ماده تشکیل دهنده ، نیاز به آبی دارند که از کیفیت بالایی برخوردار است. با استفاده از تصفیه فاضلاب سوم با اسمز معکوس ، مواد جامد محلول و آلاینده های ردیابی به راحتی می توان مورد استفاده قرار گرفت تا فاضلاب قابل استفاده مجدد باشد.

منسوجات

فرآیند رنگرزی در صنعت نساجی به آب خالص زیادی احتیاج دارد. آلاینده ها می توانند باعث ایجاد مشکل در دستگاه های مورد استفاده شوند. نمک ها و رنگ های محلول در فاضلاب با روشهای دیگر قابل حذف هستند بنابراین تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از اسمز معکوس در صنعت نساجی برای تصفیه فاضلاب بسیار محبوب است.

خمیر کاغذ / کاغذ

برای تولید خمیر کاغذ و کاغذ نیاز به مقدار زیادی آب با کیفیت بالا به منظور تولید محصولی با کیفیت بالا است. برای شرکت تولید کننده سودمند است که بتواند برای کاهش هزینه ها و استفاده مجدد از آن از فاضلاب خود در فرآیندهای نیاز به آب یک درجه خاص استفاده کند. استفاده از سیستم RO برای تصفیه فاضلاب سوم می تواند در تلاش مجدد استفاده کند.

داروسازی

اخیراً نگرانی های زیادی در مورد اثرات احتمالی داروهای دارویی در آب آشامیدنی وجود داشته است. این در نتیجه تولید کنندگان دارویی در تصفیه خانه های فاضلاب خود در مراکز تصفیه استاندارد است که برای تصفیه چنین ترکیبات کوچک و پیچیده ای بی نظیر هستند. بنابراین ، شرکت های داروسازی فشار بیشتری برای تصفیه فاضلاب خود و برای انجام این کار احساس کرده اند ، از اسمز معکوس به عنوان مرحله تصفیه فاضلاب فاضلاب سوم استفاده کرده اند. آب تصفیه شده پس از آن با خیال راحت تخلیه می شود.

نیمه هادی / ساخت فلزات

ساخت نیمه هادی ها و فلزات می تواند چند مضر و دشوار برای تصفیه آلاینده ها در فاضلاب آنها باقی بگذارد. به عنوان مثال ، نیمه هادی ها به دلیل پشت سر گذاشتن PFOS در فاضلاب خود پس از تولید شناخته شده اند. PFOS در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، اما اسمزمعکوس می تواند تقریباً همه رده های شیمیایی موجود در فاضلاب را از بین ببرد. در ساخت فلزات ، آب خالص برای شستشو مورد نیاز است یا در نقاط دیگر می توان لکه هایی روی سطح فلز باقی گذاشت. از RO استفاده می شود که اغلب از یک روش سوم برای آب شستشو استفاده می شود تا کیفیت کافی برای استفاده مجدد داشته باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، اسمز معکوس در تصفیه فاضلاب سوم دارای کاربردهای مختلفی است. این امر می تواند به شهرداری ها و صنایع اجازه دهد پساب را برای استفاده در آب آشامیدنی و نیز مقررات مجدداً بازیافت کنند. در کاربردهای صنعتی ، تصفیه فاضلاب سوم با استفاده از RO می تواند برای جریان های حاوی سطح TDS بالا استفاده شود.

http://alborzabcotavan.ir/چگونه-از-اسمز-معکوس-در-کاربردهای-تصفیه/