سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

اجزا سیستم دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس و عملکرد آن ها

آب برای زنده ماندن انسان ضروری است. پزشک پیشنهاد می کند که مقدار زیادی آب خالص برای دوری از بسیاری از مریضی های شدید استفاده کنید. با افزایش میزان آلودگی در این روزها، دریافت آب آشامیدنی خالص تقریبا غیرممکن است. تصفیه آب قبل از نوشیدن برای زندگی سالم انسان بسیار مهم است. بسیاری از مردم بر این باورند که آب جوش می تواند ناخالصی ها را از آب خام خارج کند. اما فقط جوشیدن قادر به حذف همه ناخالصی های موجود در آب خوراک نیست، بنابراین در هر خانه و دفتر نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی وجود دارد.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات در بازار ارائه می دهند که خدمات تصفیه آب مانند نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس RO ، تعمیر سیستم تصفیه آب، خرید یا جایگزینی قطعات یدکی RO را ارائه می دهند.

اجزای اساسی دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمزمعکوس RO

اسمز معکوس (RO) یکی از روش های قابل اطمینان در تصفیه آب است که توسط مناطق مسکونی و همچنین تجاری برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم RO می تواند بیش از 99? آلاینده های آلی و معدنی را از آب خام خارج کند.

همه دستگاه تصفیه آب صنعتی RO معمولاً از همان اجزا تشکیل شده اند. کارکردن تمام سیستم های RO تنها متفاوت است در تفاوت در کیفیت غشاها و فیلترهای مورد استفاده مشتریان است. در اینجا قطعات یدکی اساسی RO و کارکردهای آنها آورده شده است.

SOV (دریچه خاموش)

اگر مخزن ذخیره کامل باشد، این مقدار به طور خودکار جریان آب خوراک را به سیستم تصفیه متوقف می کند. همچنین در صورت خارج شدن آب از شیر آب یا کاهش فشار مخزن، آب آشامیدنی را از طریق غشای RO فشار می دهد.

پیش فیلتر

این اولین قدم در فرآیند تصفیه آب اسمز معکوس است. آب خام در حال عبور از پیش فیلتر است.

اگر منبع آب حاوی سطح بالایی از فلزات سنگین و سطح شدید ناخالصی باشد، لازم است که قبل از فیلتر کردن سیستم RO خود به دلیل اینکه طول عمر غشای RO را بهبود می بخشد، وجود داشته باشد و قیمت قطعات تصفیه آب را کاهش می دهد.

این نمک، خاک و سایر آلاینده ها را از سیستم خارج می کند. این از انسداد سیستم RO جلوگیری می کند.

غشای RO

این بخش اصلی سیستم RO است. بعد از فیلتراسیون، آب خام تحت فشار اسمزی به سمت غشاهای RO فشار می یابد.

بسته به منابع آب مختلف عناصر غشایی مختلفی وجود دارد. بسته به نیاز آب، کاربر می تواند عناصر غشایی و لایه های غشایی را انتخاب کند.

غشاهای موجود عبارتند از:

  • عنصر غشایی اسمز معکوس (RO) آب و شیر آب را شکسته (2?5 ‘، 4’ ، 8 ‘)
  • عناصر غشایی اسمز معکوس (RO) آب دریایی (2?5 “، 4” ، 8 “)
  • عناصر غشای تصفیه نانو (2?5 ” ، 4 ” ، 8 ‘)
  • عناصر غشایی فوق تصفیه (2?5 ” ، 4 ” ، 8 ‘)

کاربر می تواند با توجه به نیاز اندازه عناصر غشایی را انتخاب کند. به طور کلی عناصر غشایی در اندازه های بزرگ توسط اهداف تجاری و صنعتی مورد نیاز است.

اکثر شرکتهای تصفیه آب صنعتی برای جلوگیری از صدمات مکانیکی و شیمیایی از روش RO قبل برای محافظت از سیستم RO استفاده می کنند. راه حل های قبل از تصفیه به شرح زیر است:

استفاده از فیلتر چندرسانه ای (MMF) که دارای لایه هایی از زغال سنگ آنتراسیت، ماسه و لایه گارنت است، بزرگترین ذرات گرد و غبار را از بین می برد و مدت زمان طولانی تر برای فیلتر اصلی RO را فراهم می کند. این سیستم RO را از مضرات محافظت می کند.
میکرو فیلتراسیون باعث حذف آلودگی های کلوئیدی به ابعاد 1-10-10 میکرومتر می شود. کاربرانی که TDS بالایی در آب خوراک خود دارند، برای عملکرد عالی سیستم RO باید از این پیش تصفیه استفاده کنند.
استفاده از داروهای ضد مالشی و مهارکننده های مقیاس. این مواد شیمیایی قبل از تصفیه آب به آب خام اضافه می شوند و باعث افزایش محدودیت حلالیت در بعضی از ترکیبات معدنی می شوند. این سرعت بهبودی بهتر سیستم RO را فراهم می کند. کاربر می تواند با توجه به نوع آب منبع ، داروهای ضد دارایی را انتخاب کند.
فیلتر ارسال: پس از مرحله دوم ، آب فرآیندهای از طریق فیلتر نهایی که به عنوان فیلتر پست معروف است منتقل می شود. به طور معمول از فیلتر کربن در مرحله پس از فیلتراسیون استفاده می شود.
قبل از انتقال آب از مخزن ذخیره به شیر آب RO، آلودگی های باقی مانده را از آن جدا کرده و با از بین بردن بوی بد از آب آشامیدنی ، طعم آب را بهبود می بخشد.

شیر آب RO

مدل های تصفیه آب غیر هوای RO بدون شکاف هوا در شیر آب RO با آن ساخته شده اند. مشتریان غالباً بین شیر آب شکاف و شیر آب شکاف هوا اشتباه گرفته می شوند.

بطور کلاسیک سیستم تصفیه آب RO با شیر آب شکاف هوا همراه است اما برخی از ارائه دهندگان خدمات قطعات تصفیه آب RO RO نیز دارای شیر آب شکاف نیستند.

سایر قطعات یدکی سیستم تصفیه آب RO

مخزن ذخیره آب

این آب خالص را بعد از تصفیه آب ذخیره می کند. به طور کلی مخزن ذخیره آب می تواند 6 تا 15 لیتر آب را ذخیره کند. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب ، کاربر نیاز به تجزیه و تحلیل درست در مورد استفاده از آب دارد و دستگاه تصفیه آب را مطابق نیاز مصرف انتخاب می کند.

در برخی از سیستم های RO، کاربر می تواند مخزن ذخیره را تمیز کند ، اما برخی از آنها با ظروف نگهدارنده وصل شده همراه هستند.

در بعضی مواقع اگر سیستم خورشیدی به اندازه کافی آب خوراکی نداشته باشد ، سیستم RO می تواند آسیب ببیند ، از این رو در بیشتر سیستم صنعتی و تجاری RO مخزن بزرگ ذخیره برای ذخیره آب خام برای سیستم تصفیه آب مورد نیاز است.

لامپ UV

لامپ UV درمان ضد عفونی کننده فوق العاده بنفش را به آب ارائه می دهد و آب آشامیدنی سالم و سالم را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. پرتوهای UV-C در بدن میکروارگانیسم ها نفوذ کرده و آنها را می کشند.

انواع لامپهای ماوراء بنفش موجود در بازار عبارتند از:

  • لامپهای UV استاندارد کم فشار
  • لامپ HO یا لامپ UV با فشار کم فشار بالا
  • لامپهای UV آمالگام
  • از این لامپ ها در تصفیه خانه فاضلاب صنایع نیز استفاده می شود.

خط زهکشی

در انتهای خروجی غشای RO قرار دارد. از آن برای تخلیه آب موجود در ناخالصی ها و آلودگی های آلی یا معدنی استفاده می شود. به طور خلاصه ، آب رد شده از سیستم از خط تخلیه دور ریخته می شود. اگر آب بیشتری از خط تخلیه رد شود ، ممکن است آب خوراک شما حاوی مقدار زیادی ناخالصی باشد.

شیر بررسی

در انتهای خروجی غشای RO در نزدیکی خط تخلیه قرار دارد. برای محدود کردن جریان برگشت آب از مخزن ذخیره سازی استفاده می شود. همچنین باعث پارگی غشای RO از پارگی می شود.

محدود کننده جریان

محدود کننده جریان سرعت را کنترل می کند و به کیفیت بسیار بالای آب آشامیدنی تصفیه آب دست می یابد. متوسط ??نسبت آب خالص و آب رد شده از سیستم RO 5: 1 3 3 است.

در داخل لوله خط تخلیه RO واقع شده است. از غشای RO در برابر آسیب دیدن در برابر عناصر سمی محافظت می کند و آن را به خط تخلیه سوق می دهد.

پمپ آب خوراک

این برای مصرف کنندگان سیستم RO که فشار کم آب منبع دارند لازم است. این باعث می شود آب خام خوراک در مخزن ذخیره شود و عملکرد سیستم RO را افزایش دهد.

برای هر نوع مشکل در دستگاه تصفیه آب صنعتی، مشتری می تواند با ارائه دهندگان خدمات تعمیرات RO در این نزدیکی تماس برقرار کند. تقریباً همه مارک ها دارای مراکز خدمات رایگان مشتری در شهرهای بزرگ هند هستند.

برخی از شرکت های تصفیه آب نیز تعداد خدمات رایگان مشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند مشکلات را برطرف کرده و برای رفع مشکل خود خدمات سریع دریافت کنند.

http://alborzabcotavan.ir/components-of-the-osmosis-industrial-water-treatment-system-and-their-function/