سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

6 روش جامع برای تعمیر جارو برقی در منزل (قسمت اول)

    نظر

جارو برقی یک وسیله جدایی ناپذیر برای تمیز کردن خانه شما است، اما از آنجا که قطعات متحرک زیادی دارند می توانند به راحتی بشکنند و نیاز به تعمیر جاروبرقی و تعمیر جاروشارژی در منزل داشته باشید. اگر جاروبرقی شما مانند گذشته کار نمی کند، بسیاری از جوانب وجود دارد که می توانید توسط خودتان آن را بررسی کنید و سعی کنید در خانه برطرف کنید. اگرچه همه جاروبرقی ها به طور متفاوتی ساخته شده اند، اما عیب یابی مشکلات مشترک به طور مشابه بین مارک ها انجام می شود. هنگامی که شما می دانید که چگونه به رفع اصلاحات اساسی در جاروبرقی خود بپردازید، می توانید در هر زمان دیگری دوباره آن را راه بیاندازید!

یافتن مشکل

1)در صورت بروز مشکل مکش، لوله ها، فیلترها و غلطک ها را بررسی کنید. اگر غلتک از کار افتاده باشد یا اگر لوله ها و فیلترها بسته شده باشند، بسیاری از جاروبرقی ها مکش خود را از دست می دهند. برای تعمیر جاروبرقی خود را وارونه کنید و آن را روشن کنید تا ببینید غلتک می چرخد ??یا خیر. سپس لوله ها و نازل ها را بررسی کنید تا مانع انسداد نشده باشند. به فیلتر نگاه کنید تا ببینید که پر از خاک و گرد و غبار است یا خیر.
ضمیمه های موجود در انتهای شلنگ لوله خود را بررسی کنید تا ببینید تا چیزی آیا آنها را مسدود کرده است یا خیر.

2)اگر صدای جاروبرقی شما در حد معمول نیست به کیسه نگاه کنید. اگر صدایی غیرمعمول را از پایین جاروبرقی خود می شنوید یا اینکه مکش به اندازه کافی نیست، بررسی کنید که آیا کیسه پرشده است یا خیر. اگر اینطور باشد ، باید آن را جایگزین کنید.
کیسه های جاروبرقی را می توان از فروشگاه های بهسازی منزل و همچنین خرده فروشان آنلاین خریداری کرد.

بعضی اوقات ، اگر خلاء شما مکش را از دست بدهد، ممکن است به این دلیل باشد که کیسه یا قوطی پر از زباله است. کیسه را بررسی کنید تا ببینید آیا پر است که در صورت نیاز آن را جایگزین کنید. اگر خلاء قوطی شما وجود دارد ، قبل از قرار دادن مجدد دستگاه ، آن را خالی کنید و آن را با آب صابون تمیز کنید.
قبل از اتصال مجدد آن به دستگاه خود اطمینان حاصل کنید که یک قوطی جارو برقی کاملاً خشک باشد.

تعمیرجاروبرقی در منزل

تعمیرجاروبرقی در منزل

3)اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی هنگام وصل شدن به لوله کار می کند. سعی کنید جاروبرقی خود را به برق وصل کنید و آن را با سوئیچ روشن کنید. اگر کار نکند یا به طور تصادفی شروع شود و متوقف شود ، ممکن است لوله شکسته شده و نیاز به تعویض داشته باشد.
موتور داخل نیز ممکن است خراب باشد اما در خانه قابل تعمیر نیست. قبل از جابجایی، ابتدا این افزونه را تعمیر کنید، اما اگر کار نکرد ، جاروبرقی را به یک تعمیرگاه ببرید.

تعمیرجاروبرقی در منزل

تعمیرجاروبرقی در منزل

تمیز کردن غلتک

1)برای تعمیر و تمیز کردن غلتک جارو برقی صفحه پایین جاروبرقی خود را بردارید. جاروبرقی خود را به صورت وارونه چرخانده و پیچ ها را در قسمت پایین دستگاه خود پیدا کنید. برای دسترسی به غلطک برس زیر آن ، بشقاب پایینی را شل کنید.
بعضی از جاروبرقی ها کلیپ های ساده ای دارند که می توانید برای رها کردن صفحه زیرین آن را روشن یا فشار دهید. پایین جاروبرقی خود را بررسی کنید تا ببینید چه ابزارهایی برای حذف آن نیاز دارید.
قبل از انجام هرگونه تعمیر، مطمئن شوید که جاروبرقی شما وصل به برق وصل نشده باشد.

تعمیرجاروبرقی در منزل

تعمیرجاروبرقی در منزل

2)غلتک را از جایش جدا کنید. پیچ هایی که غلتک قلم مو را در جای خود نگه می دارند، معمولاً در طرفین یافت می شوند، اما ممکن است بین مارک های مختلف متفاوت باشد. از پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ هایی که غلتک را نگه دارند، جدا کنید و هنگامی که کاملاً سست شد، آن را بیرون بکشید.
بعضی از غلطکها ممکن است یک پیچ پنهان در طرف داشته باشند تا آنها را در محل وصل نگه دارد. اگر غلتک بلافاصله بیرون نیامده است ، آن را با دست بچرخانید تا هر گونه پیچ اضافی را بررسی کنید.

تعمیر جارو برقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل

3)همانطور که جاروبرقی شما از اطراف خانه شما کثیفی و موی خود را جمع می کند، می تواند در اطراف غلتک پیچیده شده و از چرخش آن جلوگیری کند. ابتدا با انگشتان خود هر نوع بقایای بزرگ را جدا کنید. سپس موها را با یک جفت قیچی برش دهید تا بتوانید به راحتی آن را از غلتک بیرون بکشید.
یک زباله را در همان نزدیکی نگه دارید تا بتوانید موها و موهای زائد را سریعاً بیرون بریزید.
مراقب باشید که موهای بر روی غلتک خود را قطع نکنید.

تعمیر جارو برقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل

4)برای خلاص شدن از شر سایر زباله ها مثل غبار می توانید از پاک کننده الکل برای پاک کردن قسمت داخلی خلاء خود استفاده کنید. الکل به سرعت تبخیر می شود.

تعمیر جارو برقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل


5)غلتک را دوباره درون جاروبرقی خود قرار دهید. غلتک را دوباره در جای خود قرار دهید و پیچ ها را ببندید تا در داخل محکم نگه داشته شود. قبل از وصل کردن جاروبرقی خود و روشن کردن صفحه پایین آن را دوباره روشن کنید. بررسی کنید که غلتک به طور صحیح در حال چرخش است.

عوض کردن تسمه

1)برای تعمیر قسمت پایین جاروبرقی خود را با پیچ گوشتی باز کنید. جاروبرقی را روی آن بچرخانید و صفحه پایین را از جاروبرقی خود با استفاده از پیچ گوشتی جدا کنید. هنگامی که صفحه پشتی را خاموش می کنید، باید برس غلتک و تسمه را به موتور متصل کنید.
جاروبرقی خود را هنگام تعویض تسمه از برق جدا نگه دارید تا کار نکند و انگشت خود را بکشید.

تعمیر جارو برقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل

2)تسمه را در کنار یا مرکز پایه جاروبرقی خود پیدا کرده و آن را بردارید. اگر جاروبرقی شما مکش جانبی دارد، به دنبال تسمه در طرف مقابل آن باشید که لوله به آن وصل شود. اگر جاروبرقی دارید که یک واحد مکش مرکزی دارد، تسمه در وسط صفحه پایین قرار خواهد گرفت. تسمه را از اسپیندل فلزی و از برس غلتکی باز کنید تا آن را جدا کنید.
بعضی از جاروبرقی ها برای جایگزینی تسمه نیاز دارند که برس غلتکی را بردارید.

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در منزل

3) برای تعمیر جاروبرقی تسمه جدید را روی اسپیندل و غلتک قرار دهید. تسمه جدید را در اطراف اسپیندل فلزی که به موتور وصل می شود حلقه کنید. سپس کمربند را محکم ببندید تا در اطراف برس غلتکی حلقه شود. اطمینان حاصل کنید که کمربند خراشیده نشده در طرف و یا خراشیدن هر چیزی نیست.
تسمه های تعویض را می توان به صورت آنلاین و یا از فروشگاه های تعمیر جاروبرقی خریداری کرد. تسمه مورد نیاز ممکن است به مدل جاروبرقی مورد استفاده شما بستگی داشته باشد، بنابراین حتماً تسمه های ساخته شده برای دستگاه مورد نظر خود را بخرید.

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل

4)غلتک را با دست بچرخانید تا هرگونه فشار یا ضخامت را بررسی کنید. قبل از تعویض صفحه پایین ، قلم مو را به آرامی با دست بچرخانید تا کمربند بتواند بچرخد. اطمینان حاصل کنید که کمربند در خلاء شما خسته نمی شود و یا ممکن است دوباره شکسته شود.

تعمیر جاروبرقی در منزل

تعمیر جاروبرقی در منزل

5)جاروبرقی خود را روشن کنید تا ببینید آیا دوباره کار می کند یا خیر. جاروبرقی خود را وارونه نگه دارید و آن را وصل کنید. غلتک را بررسی کنید تا ببینید تسمه در حال چرخش است یا خیر. اگر هنوز کار نکند، ممکن است در مورد موتور مشکل ایجاد شود و نیاز به یک تکنسین داشته باشد. می توانید در این موارد با مرکز تعمیر جاروبرقی تاپ امداد تماس بگیرید.

تعمیر جارو برقی در منزل

تعمیر جارو برقی در منزل