سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

کپی رایتینگ چیست و چرا کسب و کار شما به آن نیاز دارد؟

وقتی کسی خود را به عنوان کپی رایتر معرفی می کند، سوال بعدی که در پی می آید تقریباً مطمئناً است، “شما چه کار می کنید؟”

بسیاری از افراد تصور می کنند که نوشتن مطالب متناسب با کار خبرنگار یا روزنامه نگار است. یا اینکه شامل کپی رایت است.

هیچ کدام آنها درست نیست.

محصولات بیشتر: افزایش نرخ تبدیل صفحات فرود (24 عنصر کلیدی)

بنابراین، نوشتن متن چیست؟

این بسیار متفاوت از نوشتن عادی است، و هر کسب و کار به آن نیاز دارد. این همان چیزی است که مشتریان را به اقدام وا می دارد. یک نویسنده متن متن فیلم های تبلیغاتی تلویزیونی، بروشورها و موارد دیگر را می نویسد.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ هنر نوشتن متن برای ارتقا تجارت، شخص، خدمات، محصول یا ایده است. یک نویسنده متن، محتوا را می نویسد و قصد دارد خواننده را ترغیب به اقدامی خاص کند.

کپی رایتینگ شامل کار بر روی انواع مختلف محتوا است. از توضیحات ویدیوی YouTube و صفحات محصول گرفته تا متن روی بیلبوردها، در حوزه کپی رایتینگ قرار دارد.

نوشتن متن مناسب چیزی است که خواننده را برای خرید یک محصول ، عضویت در انجمن برند شما یا ثبت نام در یک پیشنهاد ترغیب می کند. البته ، هدف نهایی ترغیب خواننده برای خرید محصول شما است.

این می تواند ارزش ها و هویت نام تجاری شما را به وضوح منتقل کند و در عین حال با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند.

چه تفاوتی بین نویسندگی و کپی رایتینگ وجود دارد؟

نوشتن مطالب و کپی رایتینگ اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شود. اما بین این دو تفاوت وجود دارد: هدف از نوشتن.

کپی رایتینگ شامل ایجاد محتوای ارزشمندی است که باعث ایجاد روابط و تعامل با مصرف کنندگان می شود. این امیدواری نوشته شده است که مخاطبان با گذشت زمان به برند شما اعتماد خواهند کرد و در نهایت مشتری های مکرر خود را تبدیل کرده یا می شوند.

هدف از نوشتن پست های وبلاگ، پست های شبکه های اجتماعی، مقالات سفید و سایر مطالب، آموزش، اطلاع رسانی و بالابردن اطلاعات مصرف کنندگان است.

از طرف دیگر، کپی رایتینگ مشتری احتمالی را به اقدام وا می دارد تا از شما خرید کند. شما آن را برای فروش یک ایده، محصول یا خدمات می نویسید و ارتباط نزدیک با مارک تجاری دارد.

گرچه تمایزی بین آنها وجود دارد، این دو استراتژی مکمل یکدیگر هستند. شما هم به تولید محتوا و هم به کپی رایتینگ نیاز دارید تا افراد را بخوانند و اقدام کنند.

اگر شما روی فروش محصولات خود تمرکز کرده اید، ممکن است مورد پسند مخاطبان شما واقع شود. با محتوای خوب، می توانید محصولات خود را با ظرافت تبلیغ کنید.

کپی رایتینگ چیست؟ نقش نویسنده تبلیغات

یک نویسنده حرفه ای حرفه ای به برند شما کمک می کند تا یک نقطه فروش منحصر به فرد برای مخاطبان شما ایجاد کند.

نویسندگان تبلیغات مفاهیم و ایده های خلاقانه ارائه می دهند. آنها همچنین می توانند ایده مشتری را بپذیرند و چرخشی خلاقانه به آن بدهند. آنها کپی را با توجه به دستور کار مشتری می نویسند و نیازهای مشتری را هدف قرار می دهند. نویسنده تبلیغات می تواند بخشی از یک آژانس باشد ، به عنوان فریلنسر کار کند ، یا به طور دائم در یک شرکت کار کند.

کپی رایتینگ چیست؟ لیستی از مهارت های مورد نیاز

برای موفقیت در زمینه نوشتن متن به بیش از مهارت نوشتن نیاز دارید. شما به توانایی نوشتن نسخه ای نیاز دارید که به مخاطبان هدف بفروشد. در عین حال باید بیان کنید. شما باید توانایی یافتن کلمات مناسبی را داشته باشید که در مخاطبان شما طنین انداز هستند.

یک نویسنده عالی می تواند پیام مارک را با لحن مناسب به مخاطب هدف مناسب منتقل کند. آنها انگیزه انسانی و چگونگی ایجاد انگیزه در مخاطب برای خرید یک محصول را درک می کنند.

در حالت ایده آل، آنها باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشند ، خلاق باشند ، به جزئیات توجه کنند و بتوانند با نیازهای مشتری سازگار شوند. نویسنده متن تحلیلی است و می تواند خارج از چارچوب فکر کند. آنها باید در تحقیق و ویرایش عالی باشند. آنها باید توانایی یافتن کلمات مناسب برای انتقال پیام خود را داشته باشند.

نویسندگان مقاله ممکن است روی پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، مقالات سفید ، ارائه های فروش ، کپی وب سایت و مطالعات موردی کار کنند. آنها همچنین ممکن است برای بروشورها ، تبلیغات اینترنتی ، بیانیه های مطبوعاتی و گزارش های صنعت محتوا بنویسند.

در برخی موارد ، نویسندگان متن همچنین خبرنامه ها و یادداشت های ارائه وبینار را اداره می کنند.

کپی رایتینگ برای مشاغل: چرا لازم است؟

برای اهداف نام تجاری و بازاریابی ، نوشتن متن بسیار مهم است. محتوای آنها اخلاق مارک تجاری شما را بیان می کند ، در نتیجه باعث افزایش آگاهی از برند می شود. بدون نوشتن متن عالی ، صدای مارک سازگار و محکمی وجود ندارد.

محتوای آنها همچنین مخاطبان را درگیر خود کرده و انگیزه خرید آنها را فراهم می کند. بنابراین ، به طور غیر مستقیم ، به شما در افزایش فروش کمک می کنند. نوشتن متن مناسب در بسیاری از کمپین های بازاریابی ویروسی است.

در تصویر زیر ، مک دونالد نشان می دهد که آنها نوشیدنی های غیر الکلی در هر اندازه را فقط با 1 دلار ارائه می دهند! با کلمات کلیدی هوشمندانه و تصاویری جذاب ، به سختی می توان بیلبورد آنها را از دست داد. ظریف و در عین حال تبلیغاتی است.

مشاغل شما به نویسندگان متن نیاز دارد زیرا 58? از خریداران سفر خود را با تحقیق آغاز می کنند. در حقیقت ، 66? از مصرف کنندگان جستجوی خود را در سایت های شخص ثالث مانند آمازون آغاز می کنند. آنها می خواهند تأیید کنند که قبل از تعهد مالی تصمیم درستی می گیرند.

برای تحقیق ، آنها احتمالاً توضیحات محصول ، پست های وبلاگ و تبلیغات را بررسی می کنند. آنها همچنین ممکن است محتوای وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما را بخوانند.
خواه محصولات خود را در رسانه های اجتماعی ، روزنامه ها یا تلویزیون یا رادیو تبلیغ کنید ، برای برجسته شدن به نوشتن خوب احتیاج دارید. حتی وقتی به مشتری های احتمالی نزدیک می شوید ، یک خط گیر می تواند آنها را گیر بیاندازد.

بنابراین کپی رایتینگ نوعی بازاریابی درونی است. این به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که به شما کمک کند مشکلات مخاطبان خود را حل کنید و USP خود را برجسته کنید.

با تمایز نام تجاری شما با سایر محتواهایی که مخاطبان می توانند به صورت آنلاین پیدا کنند ، به برند شما کمک می کند تا از رقبا رقابت کند. در تصویر زیر ، اکونومیست هوشمندانه تأکید کرده است که شما می توانید با خواندن مجله آنها باهوش تر شوید.

عناصر اصلی کپی رایتینگ موثر در تجارت

نوشتن مطالب خوب به شما کمک می کند فروش و درآمد خود را افزایش دهید. اما آیا می دانید برای تأثیرگذاری در نوشتن متن باید چه کاری انجام شود؟ نگاهی به عناصر اصلی نوشتن متن خوب بیندازید:

1. مخاطبان خود را بشناسید

تحقیقات هسته اصلی نوشتن مطالب مناسب است. قبل از نشستن برای نوشتن ، باید کمی وقت بگذارید تا مخاطبان خود را درک کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشید ، درک شخصیت مشتری شما راحت تر خواهد بود.

هنگامی که نیازها ، ترجیحات و نقاط درد آنها را درک کردید ، می توانید نحوه نوشتن مطالب خود را بفهمید. برای اقناع در نسخه خود، باید تمام آنچه را که باید در مورد مصرف کننده هدف بدانید ، بدانید.

مرحله بعدی ارتباط نقاط درد آنها با ارزشهای برند شماست. شما باید توضیح دهید که چگونه محصولات شما می توانند مشکلات خود را حل کنند.

2. خود را در کفش مشتری خود قرار دهید

مشتریان شما هنگام خرید یک محصول به دنبال چه چیزی هستند؟ برای نوشتن محتوای جذاب باید بتوانید به این س answerال پاسخ دهید.

همدل باشید و خود را جای مشتری خود قرار دهید. اگر بتوانید مشکلات او را درک کنید به شما کمک می کند با مصرف کننده ارتباط بهتری داشته باشید.

درگیر محتوای خود شوید و به مشکلات مخاطبان هدف بپردازید. این به معنای استفاده از لحن و کلمات مناسب است. ترفند این است که بنویسید گویی که به یک شخص و مشکلات او پرداخته اید.

این روند نوشتن می تواند به شما کمک کند تا دوستانه باقی بمانید و در مورد خواسته ها و نیازهای مصرف کننده صحبت کنید. از آنجا که شما با لحنی شخصی و صمیمی مخاطبان را مخاطب قرار می دهید ، احتمالاً آنها محتوای جدیدتری را پیدا می کنند.

3. عنوان های جذاب را بنویسید

قبل از اینکه خواننده روی مقاله یا ویدیویی کلیک کند ، به عنوان اصلی نگاه می کند. اگر جذاب باشد ، ممکن است آنها بخواهند بقیه مطالب شما را بررسی کنند. بنابراین ، مهم است که چیزی بنویسید که جذاب ، هوشمندانه و ارزشمند باشد.

تیترهای جذاب برای خواندن خوانندگان ضروری است. تیتر نوشتن هنری است که نویسندگان متن باید به آن تسلط داشته باشند. این که آیا آنها در حال کار بر روی خبرنامه ، محتوای بروشور ، محتوای وب سایت یا تبلیغات چاپی هستند ، باید عناوین قدرتمندی را بنویسند.

بنابراین، چگونه می توانید عناوین جذاب را بنویسید؟ در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است:

برای رتبه بندی بهتر از اعداد یا آمار استفاده کنید. BuzzFeed از این استراتژی در مقاله های خود استفاده می کند.
سوالی بپرسید که ممکن است مخاطبان هدف شما را آزار دهد. و به آنها نشان دهید که چگونه می توانید مشکل آنها را حل کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، Birchbox از این استراتژی برای تبلیغ اشتراک های خود در روز ولنتاین استفاده می کند.
با عنوان خود رمز و راز و انتظار ایجاد کنید. یک افشاگری تکان دهنده انجام دهید. یا به خوانندگان خود بگویید چیز هیجان انگیزی وجود دارد که آنها می توانند انتظار داشته باشند. اما همه را فاش نکنید با افشای فقط برخی از اطلاعات کنجکاوی آنها را برانگیخته و خوانندگان خود را مایل به دانستن کل ماجرا کنید.
Medium نشان می دهد که خوانندگان آنها هنگام ارتقا new عضویت می توانند اطلاعات جدیدی را باز کنند. اما آنها همه چیز را نمی دهند

4. شوخ طبعی

شوخ طبعی خطرناک است. ذهنی و شخصی است. اما اگر بتوانید لحن و کلمات را درست دریافت کنید ، می تواند روشی قدرتمند برای نوشتن محتوای جذاب و به یاد ماندنی باشد. این می تواند توجه خوانندگان شما را راهنمایی کرده و محتوای شما را با آنها بازتاب دهد.

به عنوان مثال، از نسخه صفحه فرود در وب سایت Muzzle بازدید کنید. این برنامه ای است که به شما امکان می دهد هنگام اشتراک صفحه خود ، اعلان ها را در Mac خود ساکت کنید.
آنها به جای ذکر ویژگی ها ، سناریوهای شرم آوری را نشان داده اند که می توانید با برنامه آنها از آنها جلوگیری کنید. خسته کننده نیست و مطلوبیت برنامه را کاملاً منتقل می کند.

مارک دیگری که به هنر تزریق شوخ طبعی در نسخه خود تسلط دارد ، Moosejaw ، یک شرکت پوشاک در فضای باز است. نگاهی به بنر محتوای صفحه آنها برای کفش های بیرونی بیندازید. حواس پرت است!

5. نقطه فروش منحصر به فرد خود را برجسته کنید (USP)

مشتریان امروز گزینه های زیادی برای انتخاب دارند بنابراین باید درک کنند که چه چیزی یک مارک را از برند دیگر متفاوت می کند. آنها باید بدانند که چرا باید محصولات شما را به جای محصولات رقبا بخرند.

امتیاز فروش منحصر به فرد شما (USP) مارک یا محصول شما را از سایر رقبا متمایز می کند. این به شما یک مزیت رقابتی می دهد. نسخه شما باید منعکس کننده آن باشد.

برای تعریف USP نام تجاری خود ، تعیین کنید که چرا محصول شما از سایر محصولات موجود در بازار بهتر است. شاید شما از مواد آلی استفاده می کنید که منبع آن محلی است. یا شاید محصولات شما دوام بیشتری دارند. USP شما می تواند هر چیزی باشد. به خاطر داشته باشید که USP شما باید چیزی باشد که مخاطب هدف شما برای آن ارزش قائل شود.

به عنوان مثال، ThirdLove نام تجاری لباس زیر زنانه است. صنعت اشباع شده است ، اما آنها چیزی را ارائه می دهند که رقبای آنها ارائه نمی دهند. آنها به زنان کمک می کنند تا مناسب آنلاین را پیدا کنند.

آنها از آن در نسخه وب سایت خود استفاده می کنند تا کارهای دیگری را برجسته کنند. آنها همچنین یک مسابقه Fit Finder در وب سایت خود دارند تا به افراد اولیه کمک کند لباس زیر مناسب خود را پیدا کنند.

نتیجه گیری

قبلاً در زندگی روزمره خود با نوشتن متن روبرو شده اید. شما فقط نمی دانستید که نوشتن دقیقاً چه چیزی است. اکنون می دانید که این همان چیزی است که پیام برند را به طور موثر به مخاطب منتقل می کند. این همان چیزی است که مخاطب را به پیام برند متصل می کند و انگیزه خرید او را فراهم می کند.

هنوز سوالات بی پاسخ در مورد نوشتن متن دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید خوشحال خواهم شد که به شما در یافتن پاسخ های مناسب کمک کنم