سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

انتخاب CMS مناسب: پنج سوالی که باید بپرسید

انتخاب CMS مناسب می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. اگر ناشر دیجیتال هستید ، احتمالاً بیشتر از فناوری که وب سایت شما را تأمین می کند ، به موضوعاتی که پوشش می دهید علاقه مند هستید. اما انتخاب CMS مناسب می تواند باعث نشر و نشر شود.

سیستم های مدیریت محتوا نحوه ایجاد ، مدیریت و اصلاح محتوای وب سایت ها را کنترل می کنند. اینها ابزاری هستند که به ناشران کمک می کنند وب سایت های خود را بدون نیاز به نوشتن کد جدید در هر بار انتشار یک پست یا مقاله وب ، در ساخت و به روزرسانی قرار دهند. سیستم های مدیریت محتوا کلیه جوانب زیرساخت وب سایت را کنترل می کنند ، بنابراین ناشران می توانند وقت خود را صرف تولید بهترین محتوای ممکن برای وب سایت های خود کنند.

همانطور که ارزیابی می کنید کدام CMS بهتر کار خواهد کرد ، مهم است که به خاطر داشته باشید هزینه های طولانی مدت و مقیاس پذیری گزینه های مختلف. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ناشران هنگام انتخاب CMS مناسب می بینند ، انتخاب ارزانترین راه حل و چشم پوشی از هزینه های طولانی مدت است که با این تصمیم مرتبط است. ارزان ترین سیستم های مدیریت محتوا معمولاً از ویژگی هایی برخوردار نیستند که ناشران برای کمک به رشد مشاغل خود به آن نیاز دارند و مهاجرت به CMS قوی تر بدون چالش نیست. تقریباً در هر سناریوی ، ناشران بهتر است CMS ای را که می توانند با آن رشد کنند مانند وردپرس انتخاب کنند ، حتی اگر هزینه CMS آن از قبل بیشتر باشد.

البته هزینه تنها عاملی نیست که ناشران هنگام انتخاب CMS مناسب باید در نظر بگیرند. اگر ناشری هستید که می خواهید وب سایت خود را رشد دهید ، یا به فکر راه اندازی یک وب سایت جدید از ابتدا هستید و درباره محل شروع خود مطمئن نیستید ، ما لیستی از مهمترین سوالات را برای شما آماده کرده ایم.

1. آیا من آماده ساخت CMS سفارشی هستم؟

ایده ساخت CMS سفارشی می تواند بسیار فریبنده باشد. اما با سالها تجربه کار با صدها ناشر دیجیتال ، به طور قطعی می توان گفت که سیستم های مدیریت محتوای داخلی فقط مطابق با هیاهو نیستند. مهم نیست که تیم شما بزرگ است یا چند سال از انتشار وب خود را در کمربند خود دارید. رسیدگی به پیچیدگی های یک CMS سفارشی بسیار زیاد است و میزان پشتیبانی فناوری مورد نیاز برای مدیریت CMS سفارشی در طولانی مدت بسیار گران است. ناشران دیجیتال بهتر است از CMS مانند وردپرس استفاده کنند که می تواند با استفاده از مضامین و افزونه های مختلف سفارشی شود.

2. آیا CMS من مقیاس پذیر است؟

صنعت نشر همیشه در حال تغییر است. تعداد بسیار کمی از نشریات امروز مانند یک دهه پیش به نظر می رسند. آخرین چیزی که می خواهید این است که انتشار شما توسط CMS ای که مقیاس ندارد ، عقب نشینی کند.

اگر قبلاً CMS را انتخاب کرده اید که متناسب با کسب و کار شما نباشد ، پس باید از CMS موجود خود به وردپرس مهاجرت کنید.

3. چگونه می خواهم وب سایت من ظاهر شود؟

وقتی می خواهید یک وب سایت را دوباره طراحی کنید ، وقت آن نیست که قمار کنید. برای بهترین نتیجه ، ما به ناشران توصیه می کنیم قبل از اجرای سیستم جدید مدیریت محتوای ، از تیم های خود کمک بگیرند.

روشی که وب سایت شما به نظر می رسد و کار می کند ممکن است بر CMS انتخابی شما تأثیر بگذارد. این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که قصد دارید از فناوری های جدید مانند واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی استفاده کنید ، یا اگر می خواهید وب سایت شما برای مخاطبان موبایل بهینه شود. اگر می خواهید وب سایت شما روش خاصی داشته باشد ، پس باید مطمئن شوید CMS انتخابی شما از کانال های مناسب پشتیبانی می کند.

4. چه نوع هزینه هایی را باید انتظار داشته باشم؟

بیایید رک بگویم مهاجرت به CMS جدید مانند وردپرس یک معامله بزرگ است و این پروژه رایگان نخواهد بود. برای یک پروژه مانند این ، مهم است که به تصویر کلی نگاه کنیم. سیستم مدیریت محتوا با کمترین هزینه های مقدماتی ممکن است در بلند مدت هزینه های بسیار بیشتری برای شما داشته باشد ، به خصوص اگر احتمال گسترش انتشار شما در چند سال آینده وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، برخی از سیستم های مدیریت محتوای SaaS وجود دارد که هزینه ماهیانه را از کاربران دریافت می کنند. اما اگر بخواهید تبلیغات را به وب سایت خود اضافه کنید و CMS از آن پشتیبانی نمی کند چه اتفاقی می افتد؟ اگر بخواهید اشتراک ها را بفروشید و دیوار پولی نصب کنید چه اتفاقی می افتد؟ سیستم های مدیریت محتوای کم هزینه معمولاً از نیازهای انتشارات دیجیتال در حال رشد پشتیبانی نمی کنند و هزینه معکوس دوره و مهاجرت به CMS متفاوت مانند وردپرس می تواند قابل توجه باشد. به همین دلیل مهم است که قبل از انتخاب هر سیستم با یک توسعه دهنده معتبر وب مشورت کنید تا در مورد تمام هزینه های انجام شده اطلاعات کسب کنید.

5. تیم من با چه سرعتی می تواند UI را یاد بگیرد؟

هر CMS متفاوت است. اگر طرفدار فناوری هستید ، ممکن است فکر کنید CMS احساس شهودی دارد. آیا نویسندگان ، ویراستاران و کارمندان فروش شما از سطح اطمینان یکسانی برخوردار هستند؟ هنگام انتخاب CMS مناسب ، می خواهید مطمئن شوید که یک پلت فرم با رابط کاربر پسند مانند وردپرس را انتخاب می کنید. این امر به ویژه اگر با یک تیم کار می کنید بسیار مهم است. هرچه استفاده از رابط کاربر راحت تر باشد ، تیم شما سریعتر قادر به برداشتن آن خواهد بود و زمان کمتری را برای آموزش خواهید گذراند.