سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

نرم افزار های برتر طراحی در تمام سطوح کدام اند؟

    نظر

نرم افزار CAD چیست؟

نرم افزاری که هنگام طراحی چیزی برای چاپ سه بعدی باید از آن استفاده کنید و انواع آن کاملاً به آنچه می خواهید بسازید بستگی دارد. به طور کلی، نرم افزار طراحی سه بعدی در دو دسته قرار می گیرد. اولین نرم افزار CAD و دیگری نرم افزار مدل سازی سه بعدی. معمولاً در ساخت اشیاء صنعتی مانند اشیاء مکانیکی از نرم افزار CAD استفاده می شود. از طرف دیگر، نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی امکان آزادی هنری بیشتری را فراهم می آورد زیرا طرح ها نیازی به کار مکانیکی، کاربردی بودن یا مناسب بودن با یک دستگاه دنیای واقعی ندارند. از نظر تاریخی، از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی در انیمیشن های فیلم و بازی های ویدئویی برای تهیه طرح های ارگانیک استفاده شده است. با این وجود می توان از آن برای ایجاد مدل های قابل چاپ سه بعدی نیز استفاده کرد.

در اینجا ما بر روی نرم افزار (CAD (Computer Aided Design تمرکز می کنیم. این نرم افزار می تواند بسیار خاص باشد، به عنوان ابزاری فنی با کارکردهایی در طراحی صنعتی، طراحی مکانیکی، معماری و مناطقی مانند مهندسی هوافضا و فضانوردی طراحی شده است. یک مدل CAD شامل داده هایی مانند خواص مواد، ابعاد، تحمل و اطلاعات خاص فرآیند تولید است. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های CAD در حال حاضر قابلیت رندر و انیمیشن پیشرفته را برای تجسم بهتر طراحی محصول ارائه می دهند.

ما همچنین در اینجا لیستی از نرم افزارهای سه بعدی مخصوصاً برای مبتدیان داریم.

1) TinkerCAD

این یک برنامه طراحی سه بعدی آنلاین است که به افراد مبتدی کاملی که از Autodesk می آیند هدایت شده است. این نرم افزار دارای یک مفهوم بلوک سازی بصری است و به شما امکان می دهد مدل هایی را از مجموعه اشکال اساسی بسازید. این نرم افزار آنلاین با یک کتابخانه از میلیون ها فایل ارائه شده است که کاربران می توانند از آنها برای پیدا کردن اشکال متناسب با آنها استفاده کرده و آنها را طبق دلخواه دستکاری کنند. همچنین تعامل مستقیم با خدمات چاپ شخص ثالث دارد. این یک برنامه کاملا ساده است و برای برخی از طرح ها محدودیت هایی دارد. با این حال، این بیشتر به افرادی که تجربه ای از مدل سازی سه بعدی ندارند، اختصاص می یابد.

2)FreeCAD

FreeCAD ابزاری کاملاً رایگان پارامتری است که متن باز است و شما را قادر می سازد تا اشیاء واقعی را با هر اندازه طراحی کنید. مؤلفه پارامتری ویرایش را آسان تر می کند. می توانید به تاریخچه مدل خود بروید و پارامترها را تغییر دهید تا یک مدل متفاوت دریافت کنید. این نرم افزار برای اهداف حرفه ای طراحی نشده است اما یک ابزار آموزشی خوب است. گزینه هایی که ارائه می دهد کاملاً اساسی هستند اما وقتی تجربه ای ندارید یک نقطه شروع خوب است.

3)BlocksCAD

این نرم افزار سه بعدی به طور خاص برای اهداف آموزشی ایجاد شده است، توسعه آن به گونه ای انجام می شود که بعداً هر کسی بتواند از OpenSCAD، یک نرم افزار CAD حرفه ای تر استفاده کند. دستورات برای توسعه اشیاء و تحولات آنها توسط بلوک های رنگی، یادآور اسباب بازی های معروف ساختمانی، LEGO بیان شده است. کد BlocksCAD کاملاً با کد OpenSCAD سازگار است. قالب ها می توانند OpenSCAD یا STL باشند. برای اطمینان از اینکه هرکسی می تواند از استفاده از نرم افزار یاد بگیرد ، BlocksCAD یک کانال یوتیوب با آموزش های مختلف در مورد مدل سازی سه بعدی دارد.

4)کرئو

نرم افزار Creo CAD یکی از رهبران بازار در زمینه طراحی محصول است که بیش از 30 سال پیش توسط شرکت فناوری پارامتری ساخته شده است. این ترکیب بسیاری از کارکردها از قبیل حرارتی، ساختاری، حرکت، تولید پارامتری و آزاد سطح و مدل سازی مستقیم را دارد. این یک ابزار کامل، ایده آل برای تولید مواد افزودنی است که به شما امکان می دهد تا ضمن مدل سازی ایده نهایی، تمام محاسبات ابعادی خود را انجام دهید. آخرین نسخه Creo 5.0 در سال 2018 منتشر شد و دارای یک رابط کاربری بهبود یافته است که برای دستیابی بهتر بهتر طراحی مجدد شده است. نسخه آزمایشی 30 روزه بصورت رایگان در دسترس است.

نرم افزار طراحی

نرم افزار طراحی

5)فیوژن 360 درجه

Fusion 360 یک برنامه CAD سه بعدی است. این منحصر به فرد است به این معنا که از قدرت توان استفاده می کند تا تیم های طراحی را برای همکاری در پروژه های پیچیده جمع کند. مزیت پلتفرم Fusion 360 ° این است که کل تاریخچه مدل را با تمام تغییرات ذخیره می کند. این شامل گزینه های مختلف طراحی، از جمله مدل آزاد، جامد و مدل مش است. این کار بر اساس اشتراک اشتراک ماهانه انجام می شود. توسعه دهندگان همچنین به طور مرتب ویژگی ها را به روز می کنند. این بر روی سیستم عامل های مختلفی اجرا می شود و به کاربران امکان می دهد در هر کجا که می خواهند به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

6) Solidworks

منتشر شده توسط Dassault Systèmes، اغلب توسط طراحان حرفه ای سه بعدی استفاده می شود. این یک مدل مبتنی بر پارامتری است. این نرم افزار شامل طیف گسترده ای از ویژگی های مانند ابزارهای اعتبار سنجی طراحی یا مهندسی معکوس است. تمایل دارد که برای اشیاء صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. کاملاً عملی و مفصل است. یکی از ویژگی های خاص آن این است که برخلاف بسیاری از نرم افزارهای دیگر که منحنی ها را از طریق ساختارهای مسطح به آرامی تقلید می کنند، Solidworks از سیستم NURBS استفاده می کند. این سیستم امکان ایجاد انحنای بسیار دقیق را فراهم می آورد. یکی از مضراتی که اغلب توسط کاربران نرم افزار ایجاد می شود، امکان محدود بودن در وارد کردن فایلهای .STL است. اگر می خواهید پرونده های STL را بارگیری و ویرایش کنید، یک برنامه ثانویه به احتمال زیاد ضروری خواهد بود. فرمت فایل بسیار فرمت فایل خروجی است و برای پردازش پس از طراحی در نظر گرفته نشده است.

نرم افزار طراحی

نرم افزار طراحی

7)اتوکد

نرم افزار اتوکد از Autodesk یکی از اولین نرم افزارهای CAD بود که در سال 1982 وارد بازار شد و آن را به یک نرم افزار CAD بسیار تاسیس در سراسر صنایع تبدیل کرد. اگرچه اتوکد محبوب و پر کاربرد است، در جامعه چاپ سه بعدی، طبق نظرسنجی i.materialise محبوبیت آن اخیراً کاهش یافته است. بسیاری از کاربران استدلال می کنند که اگرچه برای تهیه پیش نویس 2D ایده آل است، اما استفاده از آن برای مدل سازی سه بعدی ساده ترین نیست. در واقع ، منحنی یادگیری برای تسلط بر ماکروها و اسکریپت ها برای حرکت فراتر از قسمت های ساده شیب دار است. این نرم افزار برای متخصصان با تجربه در الگوریتم مدل های برنامه نویسی طراحی شده است. اگر شما این مهارت را داشته باشید، نمی توانید با اتوکد انجام دهید. مدلهای سه بعدی به راحتی می توانند برای چاپ سه بعدی به پرونده های STL تبدیل شوند. از سال 2010 ، اتوکد در یک برنامه موبایل و وب به نام اتوکد 360 نیز منتشر شد.

8)CATIA

راه حل CATIA CAD به لحاظ تاریخی برای نیازهای خود Dassault Aviation تهیه شده است. این بیش از یک نرم افزار CAD ساده است، زیرا یک مجموعه نرم افزاری چند پلتفرمی نیز برای CAD ، CAM (ساخت رایانه) ، CAE (مهندسی به کمک رایانه) و موارد دیگر است. این برنامه از پلتفرم 3DEXPERIENCE Dassault Systèmes پشتیبانی می کند. CATIA با ادغام رویکردهای مختلف در طراحی و توسعه محصول، طراحی و تجربه محصول را نوآوری می کند و به چندین رشته امکان می دهد تا ابزارهای موجود خود را در طی مراحل فرایند تولید محصول به کار گیرند. بنابراین، این نرم افزار برای طراحان صنعتی و خلاق، مهندسان مکانیک و معماران سیستم بسیار مفید است. CATIA یک محیط طراحی سه بعدی را فراهم می کند که افراد و ذی نفعان آنلاین را قادر می سازد تا طرح های محصول را به اشتراک بگذارند و در مدل سازی محصول همکاری کنند.

نرم افزار طراحی

نرم افزار طراحی

9)OpenSCAD

OpenSCAD یک نرم افزار CAD با منبع باز و با هدف ساخت مدل های سه بعدی جامد است. مناسب برای کاربران باتجربه است که به دنبال یک سکو برای یک پروژه مفصل هستند. همچنین، با توجه به هندسه سازنده جامد (CSG) و اکستروژن خطوط 2D ، این نرم افزار برای برنامه نویسان / برنامه نویسان بصری است. برای اشکال ساده که قبلاً به صورت پارامتری تعریف شده اند فوق العاده است. از آنجا که کاملاً مبتنی بر زبان توضیحات است، این برنامه به هیچ وجه برای همه شهودی نخواهد بود.

نرم افزار طراحی

نرم افزار طراحی

10)Rhino

شرکتی که در پشت این نرم افزار قرار دارد، آن را به عنوان بی نظیرترین مدل ساز سه بعدی جهان به بازار عرضه می کند. این نرم افزار گرافیکی رایانه ای سه بعدی و نرم افزار CAD است. این برنامه از یک مدل دقیق و ریاضی موسوم به NURB استفاده می کند که امکان دستکاری نقاط، منحنی ها، مش ها، سطوح، مواد جامد و موارد دیگر را از انواع مختلف فراهم می کند. نکته مهم Rhino3D طیف گسترده ای از ویژگی های طراحی آن است. این قابلیت ایجاد همه کاره در ایجاد مدل های پیچیده سه بعدی را دارد. با این حال بسیاری از کاربران گزارش داده اند که یادگیری این نرم افزار دشوار است و تمرین بسیاری برای تسلط دارد. همچنین گزارش می شود که دقیق ترین نرم افزار در جذب کاربر نیست. این نرم افزار برای بارگیری در انواع بسته های مختلف در وب سایت خود با قیمت های مختلف در دسترس است.