سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

چرا تغییر ساختار URL برای سئو ضرر دارد؟

    نظر

این که آیا مشتری SEO ما برای مهاجرت سایت برنامه ریزی می کند ، یک طراحی مجدد ساده یا فقط به طور کلی به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد جستجوی ارگانیک خود است – یکی از زمینه هایی که ما معمولاً از آن سال می شویم ساختارهای URL است.

چه چیزی URL مناسب برای سئو سایت را ایجاد می کند؟ آیا URL های ما خیلی طولانی هستند؟ خیلی کوتاه؟ آیا باید ساختار URL را کاملاً تغییر دهیم؟
آخرین مورد شاید رایج ترین سوالی است که در رابطه با URL ها دریافت می کنیم – همانطور که کسب و کارها به یک وب سایت جدید با CMS براق جدید می روند که اغلب می تواند منجر به تغییر گسترده در ساختار URL شود ، بدون اینکه مشتری حتی در مورد آن اطلاعاتی داشته باشد.

اما آیا تغییر ساختار URL تفاوتی واقعی در عملکرد ، میزان بازدید شما و در نهایت درآمد و هدایتی دارد که از طریق وب سایت خود دریافت می کنید؟

تأثیر SEO در تغییر URL ها

پاسخ کوتاه بسیار بله است – هرگونه تغییر قابل توجه در URL ها و ساختارهای URL در وب سایت شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان دید شما در Google داشته باشد و در نهایت بر میزان بازدید شما تأثیر بگذارد.

طبق تجربه ما ، در اکثر قریب به اتفاق موارد ، ساختار URL شما باید کاملاً یکسان باقی بماند ، حتی اگر به سیستم جدیدی برای سیستم باطن بروید ، تحت یک طراحی مجدد یا هر تغییر جزئی دیگری که در وب سایت شما اتفاق می افتد ، می روید.

بعداً در این مقاله ، ما به موارد نادری خواهیم پرداخت که ایده خوبی است که تغییر ساختار URL را در نظر بگیریم – اما توصیه کلی ما این است که مگر اینکه واقعاً دلیل خوبی برای تغییر داشته باشید ، باید به آنچه که خود دارید پایبند باشید دارند.

چرا؟

Google صفحات وب را به روشی که بشر می بیند نمی فهمد. موتورهای جستجو در دهه گذشته مسیری طولانی را طی کرده اند و بدون شک آنها روزی پیشرفت خواهند کرد تا جایی که قادر به انجام این کار باشند ، اما در بیشتر موارد ، آنها هنوز الگوریتمی هستند که نمی توانند آنچه را می بینیم ببینند. به همین دلیل سئو فنی یک قسمت مهم در هر استراتژی سئو است.

بنابراین ، در نتیجه ، موتورهای جستجو یکی از راه های شناسایی صفحات وب سایت شما و تفاوت آنها با یکدیگر از URL های منحصر به فرد آنهاست. با تغییر این موارد ، حتی به صورت جداگانه یا در صورت تغییر مسیر 301 ، زمان لازم است (گاهی اوقات هفته ها یا ماه ها) Google دوباره آن صفحات را دوباره بکشد و شروع به درک رابطه بین URL قدیمی و URL جدید کند.

تغییر مسیرهای 301 می توانند به شدت به این روند کمک کنند ، و اگر در هنگام مهاجرت به درستی نقشه برداری شود ، می توان از هرگونه کاهش دید جلوگیری کرد. اما همانطور که بسیاری از متخصصان SEO و توسعه دهندگان وب به شما می گویند – این همیشه طبق برنامه نیست.

بنابراین چگونه می توان فهمید که “خوب” وقتی به URL برای سئو می رسد به نظر می رسد؟

بهترین روش جستجوگرها برای URL ها

به عنوان یک نقطه شروع – هیچ بهترین فرمت پذیرفته شده جهانی وجود ندارد که همه وب سایت ها از نظر ساختار URL از آن پیروی کنند – Google بهترین دستورالعمل ها را ارائه داده است اما می توان آنها را به طرق مختلف رعایت کرد.

مهمترین جنبه هایی که باید در نظر داشته باشید اگر از ابتدا یک ساختار URL دارید یا ساختار فعلی خود را تعمیرات اساسی انجام می دهید:

طول – URL باید کوتاه و کاربر پسند باشد ، یعنی تایپ آن آسان باشد. اگرچه موتورهای جستجو پس از 1000 کاراکتر تجزیه و تحلیل URL را متوقف می کنند ، اما بهترین کار این است که URL های خود را به 115 کاراکتر محدود کنید.

قابل خواندن توسط انسان – URL باید به درستی محتوای صفحه را توصیف کند و حاوی کلمه کلیدی تمرکز باشد. قانون طلایی ما این است که شما باید محتوای یک صفحه را به سادگی با مشاهده URL بدانید

از پارامترها اجتناب کنید – سعی کنید از استفاده بیش از حد پارامترها در URL ها خودداری کنید و به جای آن ها URL های ساکن را انتخاب کنید. اگر نیازی به استفاده از پارامترها دارید ، از ابزار Parameters URL در Search Console استفاده کنید تا به Google بگویید چگونه می خواهید پارامترهای وب سایت را کنترل کنند.

خط فاصله روی زیر خط – از خط فاصله باید همیشه برای جدا کردن کلمات در URL استفاده شود زیرا موتورهای جستجو قادر به تجزیه صحیح کاراکترها مانند زیر خط نیستند.

وقتی نباید ساختار URL را تغییر دهید

تعدادی از موقعیت ها وجود دارد که در آن ممکن است یک کسب و کار تغییر در ساختار URL را در نظر بگیرد – معمولاً این مربوط به یک تغییر اساسی در وب سایت یا محصول / خدمات آنها است.

هنگام مرور مجدد یک سایت ، طراحی مجدد یا مهاجرت متداول ترین این موارد است – و بسیاری از مشاغل وسوسه می شوند که ساختار URL را در کنار مجموعه تغییرات دیگر تغییر دهند.

قطعاً نباید URL های خود را تغییر دهید ، اگر دلیل این کار صرفاً زیبایی شناختی است ، یا حتی سعی کنید URL را با یک کلمه کلیدی خاص بیشتر مرتبط کنید.

به عنوان مثال ، یک شرکت با ما که در بخش بهبود خانه فعالیت می کند در حال طراحی مجدد وب سایت خود است و می خواهد یکی از URL های خود را از https://www.clientsite.co.uk/tradition-doors به ??https: // www تغییر دهد. lientite.co.uk/classic-doors زیرا آنها اعتقاد داشتند که این برای برندشان مناسب تر است.

جدای از این واقعیت که افراد بیشتری به دنبال “درهای سنتی” می گردند تا “درهای کلاسیک” که به فرایندی منجر می شود که گوگل مجبور به جستجوی مجدد و درک محتوای آن صفحه باشد. این را به دهها تغییر مشابه اعمال کنید که می خواستند در هنگام بازطراحی ایجاد کنند و این می تواند منجر به افت شدید رتبه شود ، زیرا اینها صفحات اصلی محصول بودند که دارای سطح دید مناسب و پیوندهایی به سمت آنها بودند.

بازیابی این حالت بالقوه می توانست ماه ها به طول انجامد ، حتی اگر 301 تغییر مسیر به درستی تنظیم شده باشد. دید کمتر ، بازدید کمتر و در نهایت درآمد کمتر برای تجارت.

خوشبختانه ، به همین مناسبت ، این شرکت با ساختار URL اصلی خود منطقی و گیر افتاد.

نکته اصلی این است – مگر اینکه دلیل خیلی خوبی برای تغییر ساختار URL خود داشته باشید ، پس این کار را نکنید.

وقتی باید ساختار URL را تغییر دهید

موارد مختلفی وجود دارد که تغییر ساختار URL شما در نهایت به نفع عملکرد SEO شما خواهد بود.

یکی از رایج ترین دلایل انجام این کار این است که ساختار فعلی سایت شما از URL هایی که به صورت پویا ایجاد شده است استفاده می کند و هیچ ایده ای برای کاربر یا Google در مورد محتوای موجود در آن صفحه نمی دهد.

تجارت دیگری که ما قبلاً با آن کار می کردیم دارای شرایطی بود که تمام صفحات آنها دارای URL به تأثیر https://www.clientsite.com/Default.aspx؟catid=10279 بود.

هر URL در این سایت از همان ساختار برخوردار است – هیچ نشانه ای در مورد آنچه کاربر در آن صفحه پیدا می کند وجود ندارد.

بنابراین ، در آن شرایط ، ما توصیه کردیم (به ویژه که کل ساختار سایت به هر حال مورد بازنگری قرار گیرد) که آنها به یک ساختار منطقی تر و قابل خواندن توسط انسان منتقل شوند.

آنها از قبل سطح مناسبی از دید را ایجاد کرده بودند ، و در حالی که در ابتدا درد کوتاه مدت وجود داشت ، در نهایت این حرکت نتیجه داد:
اشتباهات رایج در ساختار URL
برخی موارد وجود دارد که باید هنگام ایجاد یا تغییر ساختار URL خود از آنها اجتناب کنید ، و در اینجا چند مورد از بزرگترین اشتباهاتی را که مدیران وب مرتکب می شوند آورده شده است.

تغییر URL بدون 301 تغییر مسیر

اگر مطالب بالا را بخوانید و تصمیم بگیرید که تغییر URL 100? همان کاری است که باید برای وب سایت خود انجام دهید ، بنابراین نمی توانیم اهمیت هدایت صحیح 301 صفحه های قدیمی را به صفحات جدید به اندازه کافی تأکید کنیم. اگر این کار را نکنید ، رتبه بندی شما پایین می آید.

HTTP در مقابل HTTPS و WWW در مقابل غیر WWW

مشکلی که بسیاری از وب سایت ها با آن روبرو هستند عدم هدایت صحیح همه انواع سایت به یک مسئله منفرد است. در بعضی موارد ، سایت ها می توانند هم نسخه HTTP و HTTP و هم نسخه WWW و غیر WWW داشته باشند. این 4 نسخه مختلف از یک سایت است که Google آنها را به عنوان سایت های جداگانه می بیند:

http://www.clientsite.co.uk

http://clientsite.co.uk

https://www.clientsite.co.uk

https://clientsite.co.uk

شما باید نسخه اصلی سایت خود را انتخاب کنید و 301 همه دیگران را به آن هدایت کنید. اگر هر دو نسخه سایت زنده باشند ، ممکن است محتوای تکراری داشته باشید که بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد!

کمبود کلمات کلیدی

هر بحثی دو طرف دارد و در این مورد ، کسانی هستند که فکر می کنند استفاده از کلمات کلیدی در URL ها فواید خود را دارد ، و کسانی هستند که این کار را نمی کنند. اما به این شکل فکر کنید ، هر بار که صفحه ای را در دامنه خود راه اندازی می کنید می خواهید هدف آن باشد. این یک هدف معامله ای یا اطلاعاتی است ، دلیل وجود محتوای شما باید روشن باشد.

شما می خواهید صفحات شما توسط افراد مناسب (و خزنده ها) کشف شود ، بنابراین به همین دلیل است که باید برخی از تحقیقات کلمات کلیدی را در آن بگنجانید و یک اصطلاح مربوطه را در URL بگنجانید که به طور دقیق آنچه در مورد صفحه است را توصیف کند.

نتیجه

ساختار URL وب سایت شما فوق العاده مهم است ، بنابراین از آن غفلت نکنید – به هر حال ، شما واقعاً فقط یک فرصت دارید که آن را به درستی تنظیم کنید. هنگامی که به درستی ساختار را درست کردید ، فقط بهترین روش هایی را که در بالا توصیه کردیم دنبال کنید و به طول فکر کنید ، از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید و از استفاده از پارامترهای بیش از حد خودداری کنید

اگر احساس می کنید تغییر ساختار URL حرکت مناسبی برای کسب و کار شما است یا اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی SEO برای کسب و کار خود می خواهید ، امروز با تیم متخصص سئو وب نبض در تماس باشید