سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

10 مورد از مهمترین متا تگ هایی که برای سئو باید بدانید

    نظر

مهمترین متا تگ ها یی که باید در سئو باید بدانید آورده شده است. برخی از برچسب ها برای سئو سایت بسیار حیاتی هستند. دیگران تأثیر کمی دارند یا هیچ تاثیری در رتبه بندی ندارند.

در سئو ، بعضی اوقات بیشتر از جنبه های دیگر به دنبال بهینه سازی هستیم.

ایجاد پیوند به ویژه اغلب به عنوان “مهمترین چیز برای بهینه سازی” مورد تبلیغ قرار می گیرد.

در حقیقت ، همانطور که جان مولر گوگل (یکبار دیگر) به ما یادآوری می کند ، هیچ مهمترین چیز وجود ندارد – هیچ ترفندی برای بیرون کشیدن رتبه های بالایی کیهانی از کلاه وجود ندارد.

در عوض ، ما باید بر روی یک استراتژی جامع SEO تمرکز کنیم.

بخشی از این استراتژی شامل استفاده از متا تگ های HTML است. ( یکی از مولفه های مهم برای موفقیت در سئو. )

استفاده از برچسب های متا مناسب به روش صحیح در واقع برقراری ارتباط با موتورهای جستجو است:

  • صفحه شما درباره چیست.
  • نحوه خواندن آن
  • چه کسی باید آن را ببیند

با توجه به این موضوع ، بیایید بررسی کنیم کدام یک از برچسب های متا برای سئو بسیار مهم هستند و چگونه می توان از آنها به خوبی استفاده کرد.

1. برچسب های عنوان ( Title Tags )

عنوان عنوان اصلی ترین و مهمترین لنگر شما است.
عنصر

برچسب های عنوان در صفحه وب شما قرار می گیرند و هدف آنها ارائه یک ایده روشن و جامع از آنچه که صفحه در آن است است.

اما آیا آنها مانند گذشته سالها تأثیر عمده ای در رتبه بندی دارند؟

طی چند سال گذشته ، فاکتورهای رفتار کاربر به عنوان اثبات منطقی مرتبط بودن و بنابراین یک سیگنال رتبه بندی بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفت – حتی نمایندگان Google نیز تأثیر آن را اینجا و آنجا می پذیرند.

عنوان صفحه هنوز اولین چیزی است که یک جستجوگر می تواند در SERP ببیند و تصمیم بگیرد که آیا صفحه احتمالاً به هدف جستجو پاسخ می دهد.

یک نوشته خوب ممکن است تعداد کلیک ها و بازدیدها را افزایش دهد ، که حداقل تا حدودی در رتبه بندی تأثیر دارد.
یک آزمایش ساده همچنین می تواند نشان دهد که Google برای دانستن موضوعی که صفحه پوشش می دهد ، دیگر نیازی به برچسب عنوان شما ندارد تا یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق داشته باشد.

به عنوان مثال ، دو سال پیش ، با جستجوی Google [نحوه ایجاد آگاهی از نام تجاری] 2 نتیجه از 5 نتیجه برتر با عناوین دقیقاً منطبق با درخواست شما به دست می آید.

و با این حال ، حتی یک نتیجه نامربوط نیز وجود ندارد: هر یک از صفحات ارائه شده در اینجا چگونگی ایجاد آگاهی را توضیح می دهد ، و عناوین آن را منعکس می کنند.

آنچه موتورهای جستجو به آن نگاه می کنند کل تصویر است و آنها تمایل دارند محتوای صفحه را به طور کلی ارزیابی کنند ، اما جلد یک کتاب هنوز مهم است – خصوصاً در مورد تعامل با جستجوگران.

بهترین روش ها

به هر صفحه یک عنوان خاص بدهید که محتوای صفحه را به طور خلاصه و دقیق توصیف کند.
عناوین را تا 50-60 نویسه نگه دارید (برای اینکه در SERP کوتاه نشوند). به یاد داشته باشید که عناوین طولانی در SERP به حدود 600-700px کوتاه می شوند.
کلیدواژه های مهم را ابتدا بگذارید ، اما به روشی طبیعی ، گویی که در وهله اول برای بازدیدکنندگان خود عنوان می نویسید.
از نام تجاری خود در عنوان استفاده کنید ، حتی اگر در آخر در SERP نشان داده نشود ، باز هم برای موتور جستجو تفاوتی ایجاد می کند.

نکته: عنوان خود را برای جلب توجه استفاده کنید

برچسب عنوان نه تنها به دلیل داشتن املاک و مستغلات برتر SERP بلکه همچنین به دلیل عملکرد عنوان مرورگر وب ، ارزشمند است.

این می تواند برای جلب توجه کاربر استفاده شود. مثلا:
این رویکرد دقیق مورد استفاده توسط Facebook / LinkedIn است تا به شما نشان دهد اعلان دارید و می توانید از آن برای تأثیرگذاری بسیار خوب استفاده کنید.

2. برچسب های Meta Description

توضیحات متا نیز در یک صفحه وب قرار دارد و معمولاً (البته قطعاً همیشه) در یک قطعه SERP همراه با عنوان و URL صفحه نمایش داده می شود.

به عنوان مثال ، این شرح متای این مقاله است:

و بله ، توصیف متا خود عامل رتبه بندی نیست.

اما برای هر کسی که سعی در افزایش کلیک ها و جلا دادن SERP های نام تجاری خود دارد ، این یک فرصت منحصر به فرد است.

  • توضیحات بیشترین قسمت از SERP را اشغال می کند و جستجوگران را وعده می دهد که با وعده راه حلی روشن و جامع برای درخواست آنها ، روی سایت شما کلیک کنند.
  • این توضیحات بر تعداد کلیک شما تأثیر می گذارد ، همچنین اگر محتوای صفحات واقعاً وعده داده شده باشد ، CTR را بهبود می بخشد و نرخ گزاف را کاهش می دهد. به همین دلیل است که توصیف باید به همان اندازه واقع گرایانه باشد که دعوت کننده باشد و به طور واضح محتوا را منعکس کند.
  • اگر توضیحات شما حاوی کلمات کلیدی جستجوگر باشد که در جستجوی جستجو از آنها استفاده کرده است ، آنها در SERP با حروف درشت نمایش داده می شوند. این کمک زیادی به شما می کند تا برجسته شوید و به جستجوگر دقیقاً آنچه را که در صفحه شما پیدا می کنند ، اطلاع دهید.

به هیچ وجه نمی توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید ، در توضیحات متا قرار دهید و نیازی به آن واقعاً وجود ندارد – در عوض ، چند جمله منسجم برای توصیف صحبت کردن در مورد اصل صفحه خود بنویسید ، همراه با برخی کلمات کلیدی.

یک روش خوب برای فهمیدن اینکه چه چیزی در متا توضیحات خود بنویسید ، چیزی که در حال حاضر برای موضوع خاص شما بهتر است ، انجام تحقیقات رقابتی است.

بررسی کنید که چگونه رقابت های رتبه برتر شما توضیحات مربوط به آنها را پر می کند تا در موارد خاص بهترین استفاده را داشته باشید.

بهترین روش ها

به هر صفحه یک توصیف متا منحصر به فرد بدهید که به وضوح نشان دهد ارزش صفحه به چه مقدار است.
قطعه های Google معمولاً حداکثر در حدود 150-160 نویسه (شامل فضاها) است.
مهمترین کلمات کلیدی خود را وارد کنید ، بنابراین آنها می توانند در SERP برجسته شوند ، اما مراقب باشید از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید ، توصیف خود را فقط ترکیبی از کلمات کلیدی مورد نظر قرار ندهید.
به صورت اختیاری ، از یک دعوت به عمل چشم نواز ، یک پیشنهاد منحصر به فرد که ارائه می دهید یا نکات اضافی درباره انتظارات – سازه های «یادگیری» ، «خرید» و غیره استفاده کنید.

نکته متا

لازم نیست توضیحات متا فقط یک یا دو جمله باشد.

همانطور که گوگل به ما اطلاع می دهد ، شما همچنین باید برخی از اطلاعات صفحه ای را که موتور جستجو برای یک SERP رنگارنگ تر می کند اضافه کنید.

چند نمونه:

  • برای مقاله تالیفی ، می توانید تاریخ انتشار ، نام نویسنده و غیره را اضافه کنید.
  • برای صفحه محصول ، می توانید قیمت و سن آن را در آنجا قرار دهید.

3. برچسب های عنوان (H1-H6)

برچسب های عنوان عنوان های HTML هستند که برای شناسایی عنوان ها و زیرعنوان های موجود در محتوای شما از انواع دیگر متن (به عنوان مثال متن پاراگراف) استفاده می شوند.

استفاده از برچسب های عنوان در این روزها محل بحث و مجادله است.

در حالی که برچسب های H2-H6 در موتورهای جستجو اهمیت چندانی ندارند ، در بسیاری از مطالعات صنعت بر استفاده مناسب از برچسب H1 تأکید شده است.

در همان زمان ، مولر مدام به ما می گوید که عناوین به هیچ وجه فاکتورهای رتبه بندی نیستند و قطعاً به معنای “سلسله مراتب” نیستند – برچسب H1 از H2 مهمتر نیست ، از H3 مهمتر نیست و غیره .

آنچه در عوض باید به آن فکر کنیم این است که عناوین برای سازماندهی متن و محتوا بسیار مهم هستند و باید آن را جدی بگیریم.

استفاده از برچسب های عنوان مطمئناً به معماری محتوا می افزاید.

برای موتورهای جستجو ، خواندن و درک محتوای کاملاً سازمان یافته آسان تر از جستجوی موضوعات ساختاری است.
برای کاربران ، عناوین مانند لنگرهای دیواری از متن هستند که آنها را از طریق صفحه هدایت می کنند و هضم آن را آسان می کنند.

هر دوی این عوامل اهمیت بهینه سازی دقیق را افزایش می دهند ، جایی که جزئیات کوچک به تصویر بزرگ SEO و کاربر پسند اضافه می شوند و می توانند منجر به افزایش رتبه شوند.

بهترین روش ها

  • عناوین خود را به قسمت متنی که توصیف می کنند ، مرتبط نگه دارید. فقط به این دلیل که آنها یک عامل رتبه بندی نیستند ، به این معنی نیست که موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گیرند.
  • همیشه عناوین خود احساسات متنی را که روی آن قرار گرفته اند منعکس کنند. از عناوین مانند “فصل 1 – فصل 2 – فصل 3” خودداری کنید.
  • بیش از حد از برچسب ها و کلمات کلیدی موجود در آنها استفاده نکنید. آن را برای کاربران قابل خواندن نگه دارید.

آیا عنوان شما و H1 باید مطابقت داشته باشد؟

طبق توصیه های Google ، شما تشویق می شوید که عنوان صفحه خود و H1 را مطابقت دهید ، کمی سفارش را تغییر دهید ، آن را اینجا و آنجا تغییر دهید.

بنابراین اگر در تلاش برای دستیابی به H1 عالی هستید ، به سادگی از عنوان خود دوباره استفاده کنید.

4. ویژگی های Alt تصویر

ویژگی alt alt برای توصیف محتوای آن به برچسب تصویر اضافه می شود.

به دو دلیل ویژگی های Alt از نظر بهینه سازی در صفحه مهم هستند:

در صورت عدم بارگیری تصویر خاصی (یا در صورت غیر فعال بودن تصاویر) ، متن Alt برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شود.
ویژگی های Alt زمینه را فراهم می کنند زیرا موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را “ببینند”.

برای سایت های تجارت الکترونیکی ، تصاویر اغلب تأثیر مهمی در نحوه تعامل بازدید کننده با یک صفحه دارند.

گوگل نیز کاملاً صریح می گوید: کمک به موتورهای جستجو در درک اینکه تصاویر در چه زمینه ای هستند و چگونه با بقیه مطالب مطابقت دارد می تواند به آنها کمک کند تا صفحه ای را برای جستجوی مناسب جستجو کنند.

به گفته مولر ، یک توصیف متصورانه برای تصویر ، همچنین اگر می خواهید در Google Images رتبه بندی کنید ، حیاتی است.

اهمیت ارتباط را بخاطر بسپارید: فقط این نیست که متن alt ، عناوین و زیرنویس ها باید با تصویر مرتبط باشند ، بلکه تصویر باید در متن مربوطه نیز قرار بگیرد.

بهترین روش ها

  • تمام تلاش خود را برای بهینه سازی برجسته ترین تصاویر (تصاویر محصول ، اینفوگرافیک یا تصاویر آموزشی) انجام دهید ، تصاویری که احتمالاً در جستجوی تصاویر Google جستجو می شوند.
  • متن alt را به صفحه هایی اضافه کنید که محتوای آنها به غیر از تصاویر زیاد نباشد.
  • متن alt را به اندازه کافی واضح و توصیفی نگه دارید ، از کلمات کلیدی خود به طور منطقی استفاده کنید و مطمئن شوید که به طور طبیعی در کل بوم محتوای صفحه قرار دارند.

5. ویژگی های Nofollow

پیوندهای خارجی / خروجی پیوندهای سایت شما هستند که به سایت های دیگر اشاره می کنند.

به طور طبیعی ، این موارد برای مراجعه به منابع اثبات شده ، هدایت افراد به سمت سایر منابع مفید یا ذکر یک سایت مربوطه به دلایلی دیگر استفاده می شود.

این پیوندها برای سئو اهمیت زیادی دارند: آنها می توانند محتوای شما را به عنوان یک قطعه دستی ساخته شده با پشتیبان منابع معتبر یا مانند پیوندی با محتوای نه چندان ارزشمند جلوه دهند.

Google به دلیل ضد حساسیت شدید در برابر هر گونه تاکتیک ارتباطی دستکاری شده مشهور است ، پایبندی به آن می تواند باعث مجازات شود و در تشخیص آن نیز هوشمندانه عمل نمی کند.

جدا از آن ، در عصر جستجوی معنایی ، Google ممکن است منابعی را که به آنها مراجعه می کنید به عنوان زمینه در نظر بگیرد تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند.

به هر دوی این دلایل ، قطعاً باید به جایی که پیوند می دهید و چگونگی توجه داشته باشید.

به طور پیش فرض ، همه پیوندها دنبال می شوند ، و وقتی پیوندی را در سایت خود قرار می دهید ، اساساً “به صفحه پیوند داده شده” رای اعتماد می دهید.

وقتی ویژگی nofollow را به پیوند اضافه می کنید ، به رباتهای موتور جستجو دستور می دهد که از پیوند پیروی نکنند (و هیچگونه ارزش پیوندی را تصویب نکنند).

SEO خود را مرتب نگه دارید ، شما تعادل سالمی بین پیوندهای دنبال شده و غیر دنبال شده در صفحات خود حفظ خواهید کرد ، اما به طور معمول انواع زیر را به nofollow تنظیم می کنید:

  • پیوند به منابعی که به هر طریقی می توانند به عنوان “محتوای غیرقابل اعتماد” در نظر گرفته شوند.
  • هر پیوند پولی یا حامی مالی (شما نمی خواهید Google شما را در فروش “رای” شما جلب کند).
  • پیوندهایی از نظرات یا انواع دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر که می تواند خارج از کنترل شما هرزنامه شود.
  • پیوندهای داخلی “ورود به سیستم” و “ثبت نام” در زیر ، که فقط اتلاف بودجه خزیدن است.

6. روبات Meta Tag

متا تگ روبات در سطح صفحه با ویژگی = ویژگی “noindex” به موتورهای جستجو دستور می دهد که هیچ صفحه خاصی را فهرست نکنند.

ویژگی nofollow به شما دستور می دهد هیچ پیوندی را در آن صفحه دنبال نکنید.

گرچه این برچسب ها مستقیماً با رتبه بندی ارتباط ندارند ، اما در برخی موارد ممکن است تاثیری بر روی ظاهر سایت شما از نظر موتورهای جستجو داشته باشند.

به عنوان مثال ، Google از محتوای نازک بسیار بدش می آید.

ممکن است شما عمداً آن را تولید نکنید ، اما به طور اتفاقی برخی از صفحات با ارزش کم برای کاربران وجود دارد ، اما به دلایلی وجود آنها در سایت لازم است.

همچنین ممکن است صفحات “پیش نویس” یا حفره یا سوراخ دار داشته باشید که باید آنها را منتشر کنید در حالی که آنها هنوز به پایان نرسیده اند یا بهینه نشده اند.

هنگام ارزیابی کیفیت کلی سایت خود ، احتمالاً نمی خواهید چنین صفحاتی مورد توجه قرار گیرند.

در برخی موارد دیگر ، ممکن است بخواهید برخی از صفحات از SERP ها دور باشند زیرا آنها دارای نوعی معامله خاص هستند که قرار است فقط با یک لینک مستقیم (مثلاً از طریق یک خبرنامه) قابل دسترسی باشد.

سرانجام ، اگر گزینه جستجوی سایت را دارید ، Google توصیه می کند صفحات نتایج سفارشی را ببندید ، صفحه هایی که می توانند به صورت نامحدود خزیده شوند و منابع ربات را بدون هیچ محتوای منحصر به فردی هدر دهند.

در موارد بالا ، برچسب های noindex و nofollow بسیار کمک می کنند ، زیرا به شما این امکان را می دهد که سایت شما را کنترل کند ، همانطور که توسط موتورهای جستجو دیده می شود.

بهترین روش ها

  • صفحات غیرضروری / ناتمام را با محتوای نازک که ارزش کمی دارند و قصد نمایش در SERP را ندارند ، ببندید.
  • صفحه هایی را که بی دلیل بودجه خزیدن را هدر می دهند ، ببندید.
  • دقت کنید که به اشتباه صفحه های مهم را برای نمایه سازی محدود نکنید.

7. rel = “canonical” لینک برچسب

برچسب پیوند rel = “canonical” روشی است که به موتورهای جستجو می گوید کدام یک از صفحه را صفحه اصلی می دانید و می خواهید توسط موتورهای جستجو فهرست بندی شود و توسط افراد پیدا شود.

این معمولاً در مواردی استفاده می شود که یک صفحه تحت چندین URL مختلف در دسترس باشد یا چندین صفحه مختلف دارای محتوای بسیار مشابهی باشند که موضوع مشابهی را پوشش می دهند.

با محتوای تکراری داخلی به همان سختی محتوای کپی شده برخورد نمی شود ، زیرا معمولاً هیچ هدف دستکاری در پشت آن وجود ندارد.

با این حال این ممکن است باعث ایجاد سردرگمی در موتورهای جستجو شود: مگر اینکه مشخص کنید کدام آدرس URL است که ترجیح می دهید با آن رتبه بندی کنید ، موتورهای جستجو ممکن است آن را برای شما انتخاب کنند.

URL انتخاب شده به دفعات بیشتر خزیده می شود ، در حالی که بقیه موارد پشت سر گذاشته می شوند.

می بینید که گرچه تقریباً خطر مجازات وجود ندارد ، اما چنین وضعیتی بهینه نیست.

یکی دیگر از مزایای آن این است که متعارف کردن یک صفحه ردیابی آمار عملکرد مرتبط با محتوا را آسان می کند.

مولر همچنین اشاره می کند که استفاده از rel = canonical برای محتوای تکراری به Google کمک می کند تمام تلاش شما را تلفیق کرده و علائم پیوند را از همه نسخه های صفحه به نسخه دلخواه منتقل کند.

این همان جایی است که با استفاده از برچسب canonical می توانید به جستجوگرها در یک جهت کمک کنید.

بهترین روشهای جستجوگرها

  • صفحاتی با محتوای مشابه در همان موضوع.
  • صفحات تکراری موجود در چندین URL.
  • نسخه های همان صفحه با شناسه های جلسه یا سایر پارامترهای URL که روی محتوا تأثیر نمی گذارند.
  • با دقت از برچسب متعارف برای صفحات نزدیک به کپی استفاده کنید: اگر دو صفحه متصل شده توسط یک برچسب متعارف از نظر محتوای بیش از حد متفاوت باشند ، موتور جستجو به سادگی از برچسب صرف نظر می کند.

8. نشانه گذاری طرح

نشانه گذاری طرح (Schema markup) تکنیک خاصی برای سازماندهی داده ها در هر یک از صفحات وب شما به روشی است که توسط موتورهای جستجو شناخته می شود.

این یک ویژگی عالی برای پیاده سازی است زیرا یک برد واقعی است.

داشتن یک نشانه گذاری ساختار یافته:

  • یک افزایش عالی برای UX شما است.
  • دارای ارزش SEO زیادی است.

“وب معنایی” یک “وب معنادار” است ، جایی که تمرکز از موارد کلمات کلیدی و بک لینک به تنهایی به مفاهیم موجود در پشت آنها و روابط بین این مفاهیم تغییر پیدا می کند.

نشانه گذاری ساختار یافته دقیقاً همان چیزی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا نه تنها محتوا را بخوانند ، بلکه به درک کلمات خاص نیز بپردازند.

SERP ها آنقدر تکامل یافته اند که حتی ممکن است نیازی به کلیک روی نتایج برای دریافت پاسخ پرسش خود نباشید.

اما اگر کسی بخواهد کلیک کند ، یک قطعه غنی – با یک تصویر خوب ، یک رتبه بندی 5 ستاره ، محدوده قیمت مشخص شده ، وضعیت سهام ، ساعت کاری یا هر چیزی که مفید باشد – به احتمال زیاد مورد توجه قرار می گیرد و کلیک های بیشتری را به خود جلب می کند از یک متن ساده.

اختصاص برچسب های طرحواره به برخی از عناصر صفحه ، قطعه SERP شما را از نظر اطلاعات مفید و جذاب برای کاربران غنی می کند.

و به حالت اول بازگردیم ، فاکتورهای رفتار کاربر مانند CTR و نرخ پرش به چگونگی تصمیم موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت شما اضافه می شود.

بهترین روشهای جستجوگرها

  • طرح های موجود را در schema.org مطالعه کنید.
  • از مهمترین صفحات خود یک نقشه تهیه کنید و در مورد مفاهیم مربوط به هر یک تصمیم بگیرید.
  • نشانه گذاری را با دقت پیاده سازی کنید (در صورت نیاز با استفاده از Strukted Data Markup Helper).
  • نشانه گذاری را کاملاً آزمایش کنید تا مطمئن شوید گمراه کننده نیست یا به طور نامناسب اضافه نشده است.

9. رسانه های اجتماعی متا تگ ها

Open Graph در ابتدا توسط فیس بوک معرفی شد تا به شما امکان کنترل نحوه نمایش یک صفحه هنگام اشتراک در شبکه های اجتماعی را بدهد.

اکنون توسط LinkedIn نیز شناخته شده است.

کارت های توییتر پیشرفت های مشابهی دارند اما مختص توییتر است.

در اینجا برچسب های اصلی Open Graph وجود دارد:

  • og: title – در اینجا عنوانی را قرار می دهید که می خواهید هنگام پیوند صفحه شما نمایش داده شود.
  • og: url – URL صفحه شما.
  • og: description – توضیحات صفحه شما. به یاد داشته باشید که فیس بوک فقط حدود 300 حرف توصیف را نمایش می دهد.
  • og: image – در اینجا می توانید URL تصویری را که می خواهید هنگام پیوند صفحه شما نشان داده شود قرار دهید.

از متا تگ های خاص رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا نحوه پیوند شما به موارد زیر را افزایش دهید.

این یک تغییر بزرگ نیست و بر رتبه بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد.

با این حال ، با پیکربندی نحوه مشاهده پیوندها به صفحات خود ، می توانید معیارهای CTR و UX خود را بسیار بالا ببرید.

بهترین روشهای جستجوگرها

  • با استفاده از پروتکل Open Graph فراداده اصلی و مربوطه را اضافه کنید و URL ها را آزمایش کنید تا ببینید چگونه نمایش داده می شوند.
  • کارتهای توییتر را تنظیم کرده و پس از اتمام اعتبار آنها را تأیید کنید.

10. Viewport Meta Tag

متا تگ Viewport به شما امکان می دهد نحوه اندازه گیری و نمایش یک صفحه را در هر دستگاه پیکربندی کنید.

به طور معمول ، برچسب و مقدار به شرح زیر است:

در جایی که “width = عرض دستگاه” باعث می شود صفحه با عرض صفحه در پیکسل های مستقل از دستگاه مطابقت داشته باشد ، و “مقیاس اولیه = 1” با در نظر گرفتن جهت صفحه نمایش ، یک رابطه 1: 1 بین پیکسل های CSS و پیکسل های مستقل از دستگاه ایجاد می کند .

این برچسب برای اضافه کردن هیچ مشکلی نیست ، اما یک تصویر از Google برای نشان دادن تفاوت ایجاد شده در آن کافی است:

متا تگ Viewport ارتباط مستقیمی با رتبه بندی ندارد اما با تجربه کاربر ارتباط دارد.

این امر به ویژه با توجه به انواع دستگاههایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند و تغییر محسوس به سمت مرور تلفن همراه بسیار مهم است.

همانند بسیاری از برچسب ها و ترفندهایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم ، مراقبت از متا تگ viewport چیزی است که کاربران از آن استقبال می کنند.

اگر از این امر غفلت کنید ، CTR و نرخ گزاف گویی شما آسیب می بیند.

نتیجه

برای به دست آوردن بیشتر استراتژی صفحه خود ، از اصلاحات کوچک که به تصویر کلی اضافه می شوند غافل شوید.

برخی از برچسب های متا همچنان ضروری هستند ، زیرا طبقه بندی صفحه شما را تشکیل می دهند.

برچسب های دیگر ممکن است حیاتی نباشند ، اما به شما اجازه می دهند یک قطعه غنی از رقبایی باشید که فقط زحمت نکشیده اند.

تغییرات جزئی که باعث بهبود تجربه کاربر می شود و به موتورهای جستجو کمک می کند سایت شما را بهتر بشناسند ، مورد استقبال هر دو طرف قرار می گیرد و قطعاً در طولانی مدت نتیجه می دهد.