سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

نحوه استفاده از افزونه Yoast

سئو کاران در زمینه بهینه سازی موتور جستجو چالش های منحصر به فردی دارند. وقتی سئو کاران هر روز چندین مقاله یا پست وبلاگ ارسال می کنند ، رویکرد یک و انجام شده به SEO کار نمی کند. در این موارد ، پلاگین Yoast ابزاری مفید برای بهینه سازی صفحه وب است.

اگرچه افزونه Yoast اغلب بدون زحمت توصیف می شود ، اما این توصیف کاملاً دقیق نیست. برای اینکه بیشترین بهره را از Yoast ببرید ، سئو کاران نیاز به کارهایی بیش از نصب افزونه دارند. آنها باید در واقع پلاگین را پیکربندی کرده و تنظیمات را بر اساس اهداف و معیارهای ارزش خود تنظیم کنند.

انتخاب تنظیمات و تنظیمات افزونه مناسب برای سئو کاران که با Yoast و به طور کلی سئو آشنایی ندارند ، طاقت فرسا به نظر می رسد. خوشبختانه ، Yoast در طراحی افزونه SEO WordPress خود به روشی که همه بتوانند از آن استفاده کنند ، کار بسیار خوبی انجام داده است. وقتی تلاش می کنند ، سئو کاران با استخدام یک مشاور حرفه ای سئو نتایج مشابهی را با افزونه Yoast به دست می آورند.

در این آموزش نحوه استفاده از افزونه Yoast برای ایجاد بازدید بیشتر در وب سایت را توضیح خواهیم داد. و از آنجا که این یک راهنما برای سئو کاران است ، ما نکات کلیدی را که سئو کاران با وبلاگ ، وب سایت های خبری محلی و مجلات آنلاین باید از طریق پلاگین Yoast’s SEO به آنها توجه ویژه داشته باشند ، برجسته خواهیم کرد.

بیایید شروع کنیم.

نصب پلاگین Yoast

در این بخش ، نحوه نصب افزونه Yoast در وب سایت وردپرس را توضیح خواهیم داد.

قبل از شروع استفاده از Yoast در وب سایت وردپرس خود ، باید پلاگین را نصب کنید. برای بارگیری افزونه Yoast SEO Premium و بارگیری یک فایل zip در رایانه خود به وب سایت Yoast مراجعه کنید.

با بارگیری پلاگین Yoast premium ، به وب سایت وردپرس خود برگردید و روی داشبورد کلیک کنید. روی “پلاگین ها” کلیک کنید و “افزودن جدید” را انتخاب کنید. پلاگین Yoast را بارگذاری کنید و با حوصله بنشینید تا وقتی در وب سایت شما نصب می شود. (این روند ممکن است مدتی طول بکشد.)

پس از نصب افزونه ، باید آن را فعال کنید. همچنین ممکن است لازم باشد اشتراک خود را به افزونه فعال شده متصل کنید ، این بستگی به این دارد که آیا از نسخه رایگان در حال ارتقا هستید یا Yoast را برای اولین بار نصب می کنید.

پیکربندی پلاگین Yoast

در این بخش ، شما می آموزید که چگونه پلاگین Yoast خود را با استفاده از جادوگر پیکربندی SEO پیکربندی کنید.

برای اطمینان از انتخاب تنظیمات مناسب برای وب سایت وردپرس خود ، از جادوگر پیکربندی Yoast SEO استفاده کنید. جادوگر پیکربندی از شما س seriesالاتی درباره راه اندازی ، ساختار ، محتوا و نمایه های اجتماعی وب سایت شما می پرسد. براساس پاسخهای شما ، Yoast تنظیماتی را که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو ایجاد کنید ، انتخاب می کند.

جادوگر پیکربندی SEO

پاسخ به برخی از سالات آسان است – به عنوان مثال ، “چه نوع وب سایتی دارید؟” و “چند نفر در سایت شما محتوا منتشر می کنند؟” س questionsالات دیگری که توسط جادوگر پیکربندی Yoast SEO پرسیده می شود کمی بیشتر زمان می برد.

هنگام رفتن به جادوگر پیکربندی Yoast SEO ، آماده باشید تا به این س questionsالات پاسخ دهید:

آیا وب سایت شما در دست ساخت است یا از قبل فعال است؟ پاسخ به این س willال تعیین می کند که آیا وب سایت شما آماده فهرست گذاری در موتورهای جستجوی بزرگ مانند Google و Bing است.
چه نوع وب سایتی دارید؟ پاسخ ها در اینجا می تواند از یک وبلاگ گرفته تا یک فروشگاه آنلاین یا حتی یک نمونه کار حرفه ای باشد. اگر وب سایت شما در هیچ یک از دسته های تعریف شده نمی گنجد ، “چیز دیگری” را انتخاب کنید.
آیا وب سایت شما نماینده یک شخص یا شرکت است؟ پاسخ این س inال در فراداده های وب سایت شما درج خواهد شد.
کدام نوع محتوا را می خواهید در نتایج جستجو نشان دهید؟ آیا می خواهید “پست ها” در نتایج جستجو نشان داده شوند؟ در مورد “صفحات” چطور؟ وقتی به این س answerال پاسخ می دهید ، Yoast تمام کارها را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که انواع درست محتوا نمایه می شوند.
از کدام کانال های اجتماعی استفاده می کنید؟ پیوندهای مربوط به پروفایل های اجتماعی خود را در کانال های مختلف از جمله Facebook ، Twitter ، Instagram و LinkedIn قرار دهید.
آیا وب سایت شما چندین نویسنده دارد؟ اگر همه مطالب را در وب سایت خود بنویسید ، می خواهید آن را در صفحه نویسنده وردپرس خود تعریف کنید. انجام این کار از نمایه سازی محتوای تکراری جلوگیری می کند ، که منع بزرگی در Google است.
آیا می خواهید Yoast از کنسول جستجوی Google اطلاعاتی را دریافت کند؟ اتصال Yoast به کنسول جستجوی Google خود باعث می شود راحت تر بتوانید خطاهای صفحه را زیر نظر بگیرید.
علاوه بر طرح این سوالات اساسی ، Yoast SEO Configuration Wizard همچنین شما را در روند بهینه سازی عنوان صفحه راهنمایی می کند. فراتر از الگوی عنوان صفحه پیش فرض ، می خواهید یک نام کوتاه مختصر اضافه کنید تا به افراد کمک کند صفحات شما را در نتایج موتور جستجو تشخیص دهند.

اختصاص دادن زمان برای پاسخگویی دقیق به تمام سوالات موجود در جادوگر پیکربندی SEO در طولانی مدت به درد شما می خورد ، بنابراین مطمئن شوید که در این مرحله عجله نکنید.

تمرکز بر کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا

در این بخش ، ما در مورد گوشت واقعی افزونه Yoast SEO با جزئیاتی درباره نحوه انتخاب کلمه کلیدی تمرکز و نوشتن توضیحات متای مورد علاقه بازدیدکنندگان وب سایت ، تحقیق خواهیم کرد.

Yoast تجزیه و تحلیل SEO را در مورد محتوای هر صفحه وب سایت شما انجام می دهد. اگرچه نتایج این تجزیه و تحلیل را می توان به سرعت در سمت راست صفحه در داشبورد وردپرس مشاهده کرد ، برای مشاهده جزئیات بیشتر بهینه سازی صفحه خود ، باید به پایین اسکرول کنید.

Yoast از کجا اطلاعات لازم برای امتیازدهی صفحات شما را می گیرد؟ برخی از اطلاعات از خود محتوا ناشی می شود ، اما مهمتر این است که شما جزئیات مناسب را در جعبه متا وارد کنید. آنچه شامل این می شود.

کلید واژه تمرکز

ما چندین برگه برای عبور داریم ، اما قبل از انجام این کار ، شروع می کنیم با تایپ کردن کلمه کلیدی تمرکز که می خواهید صفحه را برای آن بهینه کنید. به عنوان مثال ، در یک پست وبلاگ با عنوان “ویرایشگر عضویت چیست؟” ، کلمه کلیدی تمرکز “ویرایشگر عضویت” خواهد بود.
اگر قبلاً از این کلمه کلیدی تمرکز استفاده کرده اید ، که در هنگام بهینه سازی جستجو منفی است ، Yoast به شما اطلاع می دهد.

در زیر کلمه کلیدی تمرکز فضایی برای قرار دادن کلمات مترادف کلمات کلیدی وجود دارد. نیازی نیست که هر بار از این جعبه استفاده کنید ، اما بهتر است در صورت وجود هر کلمه کلیدی تمرکز ، چند مترادف برای آن وارد کنید.

عنوان صفحه

مستقیماً بالای فضایی که کلمه کلیدی تمرکز را وارد کرده اید ، محلی برای ویرایش “قطعه ها” است. این مکانی است که پیش نمایشی از عنوان صفحه را مشاهده خواهید کرد که هنگام نمایش پست در نتایج جستجو ، در سطر اول نشان داده می شود. اگر این عنوان صفحه تولید شده به صورت خودکار برای کلمات کلیدی بهینه نشده است ، باید اکنون آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک برچسب HTML است. توضیحات متا به این منظور انجام می شود که افراد بتوانند روی پیوند موتورهای جستجو کلیک کنند.

نوشتن توضیحات متای خود با کلمه کلیدی تمرکز ، درک مطالب مقاله شما را برای افرادی که به صورت آنلاین جستجو می کنند آسان می کند. ایجاد کامل توصیف متا هم یک هنر است و هم یک علم. توضیحات متا باید به گونه ای باشد که باعث شود افراد بخواهند برای کسب اطلاعات بیشتر روی پیوند کلیک کنند.

بهترین توصیفات متا دارای مشخصات زیر است:

زیر 156 کاراکتر
کلمه کلیدی تمرکز را وارد کنید
با صدای فعال نوشته شده است
نوشته شده با یک فراخوان برای عمل
محتوا را مطابقت دهید
بررسی کنید که عنوان ، URL و توضیحات متا با در نظر گرفتن کلمه کلیدی تمرکز بهینه شده اند. هنگامی که یک کلمه کلیدی و متا توضیحات قوی در محل قرار گرفتید ، پلاگین Yoast به محتوای شما امتیاز می دهد.

تصاویر با متن ALT

پلاگین Yoast متن ALT را در هر تصویری که در صفحه شماست ردیابی می کند. برای به حداکثر رساندن رتبه بندی موتور جستجو ، مطمئن شوید که کلمه کلیدی تمرکز را در نزدیکی ابتدای متن ALT بر روی هر تصویری که در صفحه ظاهر می شود ، قرار دهید.

محتوای سنگ بنای اصلی

Yoast شما را تشویق می کند که صفحات عنوان اصلی را به عنوان “محتوای سنگ بنای” علامت گذاری کنید. بهینه سازی صفحه اصلی برای یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص نیاز به چند مرحله اضافی دارد ، اما انجام آن برای یک تازه کار به اندازه کافی آسان است.

محتوای سنگ بنای اصلی باید برای رقابتی ترین کلمات کلیدی بهینه شود. محتوای سنگ بنای همچنین باید با پیوندهای داخلی زیادی طراحی شود ، زیرا موتورهای جستجو محتوای دارای بیشترین پیوند را به عنوان مهمترین محتوای سایت مشاهده می کنند.

تحلیل سئو
اکنون که کلمه کلیدی تمرکز را انتخاب کرده اید ، متای توصیفی فریبنده ای نوشتید و صفحه خود را به عنوان محتوای سنگ بنای اصلی علامت گذاری کردید ، در صورت استفاده ، وقت آن است که ببینید Yoast درباره محتوای صفحه شما چه نظری دارد

برای دیدن نتایج تجزیه و تحلیل محتوای Yoast ، مجدداً به کادر Analysis مراجعه کنید. چند مورد از ده ها عاملی که افزونه Yoast در تحلیل خود دارد:

داشتن کلمه کلیدی focus در عنوان SEO
داشتن کلمه کلیدی تمرکز استفاده شده در توضیحات متا SEO
داشتن کلمه کلیدی تمرکز در URL
داشتن کلمه کلیدی تمرکز در 10? اول مطالب
داشتن کلمه کلیدی تمرکز در محتوا
حداقل 600 کلمه مطلب است
سئو پیشرفته
خوشبختانه ، پلاگین Yoast در عناصر اساسی SEO متوقف نمی شود. کاربران پیشرفته با مشاهده عناصر دقیق تر SEO مناسب می توانند از اصول فراتر روند.

نمونه هایی از عواملی که Yoast در این بخش ارزیابی می کند عبارتند از:

طول URL
تمرکز کلید واژه در زیرعنوان ها
کلمه کلیدی را در ویژگی های تصویر متمرکز کنید
پیوند به منابع خارجی
تراکم کلمه کلیدی
آیا قبلاً از کلمه کلیدی تمرکز استفاده شده است یا خیر
Yoast این فاکتورها را بر اساس میزان تکمیل آنها لیست می کند. در زیر عنوان ، لیستی از “مشکلات” ، “بهبودها” ، “ملاحظات” و “نتایج خوب” را مشاهده خواهید کرد. هدف در اینجا مشخصاً بدست آوردن هرچه بیشتر “نتایج خوب” است. گرچه ما می خواهیم در لیست “مشکلات” هیچ چیزی ذکر نشده باشد ، اما این برای سئو کارانی که در حال تولید محتوای دارای ارزش خبری هستند همیشه واقعی نیست. با این وجود ، اگر بیش از یک یا دو موضوع را در لیست مشاهده کردید ، بهتر است قبل از انتشار محتوا ، برای حل این مشکلات تلاش کنید.

خوانایی

موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند و آنها محتوا را بر اساس خوانایی ارزیابی می کنند. در اینجا موتورهای جستجو به دنبال آن هستند.

موتورهای جستجو علاقه مند به نثرهای ناز نیستند. Yoast می فهمد موتورهای جستجو مانند Google و Bing در محتوایی که تبلیغ می کنند به دنبال چه چیزی هستند و از اندازه گیری های خوانایی محتوا برای کمک به سئو کاران در درک چگونگی گردآوری مقالات وب دوستانه و پست های وبلاگ استفاده می کند.

نمرات خوانایی محتوا معیارهای زیر را در نظر می گیرد:

نمره خوانایی فلش
استفاده از افزونه فهرست مطالب
طول پاراگراف ها
خواه محتوا حاوی تصاویر باشد یا فیلم
تمرکز بر کلمات کلیدی مورد استفاده در ابتدای عنوان SEO
عنوان حاوی “کلمات قدرت”
تعدادی سو what تفاهم وجود دارد که برای دستیابی به یک نمره خوانایی خوب چه کاری لازم است. Yoast در وبلاگ خود شرکت به آنها پرداخته است ، که می توانید در اینجا بخوانید.

مهمترین اساسی که باید بخاطر بسپاریم این است که گوگل معتقد است که محتوای با کیفیت باعث بهبود تجربه کاربر می شود. روزهایی که پر کردن کلمات کلیدی به ارتقا رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند از بین رفته اند. Google تشخیص می دهد که یک کلمه کلیدی خاص به طور مکرر در یک مقاله ذکر شده است ، و در نتیجه رتبه بندی آن محتوا را کاهش می دهد. علاوه بر این ، Google اکنون مترادف ها را تشخیص می دهد.

اگر محتوای شما به گونه ای جمع شود که خوانندگان بتوانند به سرعت اسکن و پردازش کنند ، به نمره خوانایی بالایی دست پیدا می کند. در غیر این صورت ، ممکن است بخواهید در محتوا تجدید نظر کرده و جملات کوتاه تری را بنویسید که درک آنها آسان تر باشد.

Yoast برای رسانه های اجتماعی

این بخش به شما کمک می کند نحوه استفاده از Yoast را برای دستیابی به کنترل بیشتر بر نحوه مشاهده محتوای شما در رسانه های اجتماعی به شما کمک کند.

افزونه Yoast در درجه اول برای جستجوگرها است ، اما برگه Social جایی است که شما برای پیکربندی نحوه نمایش محتوای خود در هنگام به اشتراک گذاری در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به آن می روید.

Yoast به سئو کاران کنترل کاملی بر عنوان ، توضیحات و تصاویر می دهد که وقتی خوانندگان مقالات خود را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند ، به طور خودکار ظاهر می شود. اگر اشتراک اجتماعی برای انتشار شما مهم است ، هر وقت محتوای جدیدی منتشر می کنید نباید از این ویژگی در افزونه Yoast غافل شوید.

اگر این ویژگی را پیکربندی کرده اید ، اما فراموش کرده اید که اطلاعات مربوط به یک پست خاص را به صورت دستی پیکربندی کنید ، نگران نباشید. Yoast به صورت خودکار عنوان ، توضیحات و تصاویر را برای مقالات بر اساس عنوان SEO و تصویر برجسته تولید می کند.

اگرچه Yoast ده ها ویژگی پیشرفته دارد ، اما بیشتر سئو کاران برای شروع پیشرفت عمده در چگونگی رتبه بندی مقالاتشان در Google و Bing ، نیازی به فراتر از اصول اولیه ندارند.