سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

سه عامل اقبال به بیت کوین توسط میکرواستراتژی و دیگر کمپانی ها در

میکرواستراتژی 11 آگوست اعلام کرد که بیت کوین را به عنوان ارز ذخیره ای خود انتخاب نموده است. این کمپانی بزرگترین کمپانی سهامی عام هوش تجاری دنیاست که با این اقدام بیت کوین را جایگزین ارزهای فیات/ملی نموده است و دست به خرید بیش از 21 هزار بیت کوین به ارزشی بالغ بر 250 میلیون دلار زده است. اما عوامل پشت این تصمیم چه می توانند باشند؟

طلای دیجیتال

در بیانیه ی مطبوعاتی، مدیرعامل شرکت، مایکل سیلور، بیت کوین را طلای دیجیتال می خواند و اعلام می کند که معتقد است این کریپتو بی چون و چرا سرمایه ای بهتر از ارزهای فیات رایج و حتی دارایی های امن همچون طلا می باشد.

“بیت کوین طلای دیجیتالی است که محکم تر، قوی تر، سریع تر و هوشمند تر از هر پول قبل خود می باشد.”

عامل اصلی این قضیه را در محدودیت منابع بیت کوین موجود می توان جست و جو کرد که در کتاب “استاندارد بیت کوین“ نیز به آن اشاره شده است. سیلور همچنین می گوید که ساختار بیت کوین عملا تضمینی برای رشد قیمت آن در آینده می باشد. او معتقد است با پیشرفت تکنولوژی، مقبولیت بیشتر این ارز، اثر شبکه ی آن بر روی گسترش فناوری های نو ظهور، موجب رشد هرچه بیشتر قیمت این رمزارز می باشد.

آینده ی نامعلوم ارزهای فیات

عوامل متعددی موجب تصمیم میکرواستراتژی برای انجام این کار بوده است. در این بین بحران اقتصادی و بهداشت عمومی ناشی از کووید-19، بسته های محرک اقتصادی مورد استفاده ی دولت ها در سراسر جهان مخصوصا بر مبنای تسهیل کمی (Quantitive easing) و شرایط مبهم سیاسی و اقتصادی جهان از تعیین کننده ترین این عوامل بوده اند.

حرکت میکرواستراتژی در اعلام آزادانه و بی واهمه ی اقدامات مالی اخیرشان تنها موجب شور و شوق طرفداران بیت کوین و به منزله ی اقدامی سمبولیک نمی باشد. این کمپانی با در دست داشتن 21454 بیت کوین از ، چیزی بیش از 0.1 درصد از تمام 21 میلیون بیت کوین قابل حصول نهایی را در دست دارد. چنین اقدامی موجب می شود که کمپانی های دیگر در تکرار حرکت میکرواسکیل با هزینه ای سرسام آور مواجه شوند و در عمل تعداد محدودی قادر خواهند بود چنین حرکتی در این ابعاد را انجام دهند که دست بالاتر را به این کمپانی می دهد.

بیت کوین کانون توجه ها

سیلور در سخنان خود از بیت کوین تمجید نموده و حتی اشاره ای به بررسی دیگر ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری نمی کند. او می گوید:

“ما معتقدیم پذیرش جهانی، شهرت برند، پویایی اکوسیستم، تسلط بر شبکه، انسجام ساختاری، ارزندگی تکنیکی و ویژگی های جامعه هدف بیت کوین مدارک قانع کننده ای برای آن دسته از افراد می باشند که به دنبال یک منبع حفظ ارزش طولانی مدت هستند.”

حضور 11 ساله ی بیت کوین در راس دنیای کریپتو به همراه ناتوانی آلت کوین ها در ارایه ی شاخصه های اصلی بیت کوین و بدست آوردن محبوبیت مشابه آن با وجود تلاش های پیاپی گروه های مختلف گواهی بر توانایی و کارایی این ارز می باشد. همچنین تمایل استخراج کنندگان به سرمایه گذاری در روی بیت کوین نشان از امنیت و شکوفایی هرچه بیشتر این ارز در آینده می باشد. همچنین چش انداز صعودی ویژه ای که بیت کوین در بلند مدت از خود نشان می دهد نیز همبستگی ای با سرمایه گذاری هرچه بیشتر ماینرها بر روی این ارز دارد.