سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

عیب یابی و تعمیر خشک کن ماشین لباسشویی

خشک کن روشن نمی شود

باور کنید یا نکنید ، اولین کاری که باید در تعمیر لباسشویی بوش انجام دهید این است که آیا شاخه در پریز برق شل نشده است یا از پریز برق جدا نشده است. سپس اگر به طور صحیح به برق متصل است و نیرو از آن استفاده نمی شود ، بررسی کنید که قطع کننده مدار در جعبه قطع کننده شما گیر نکرده باشد. اگر قطع کننده مدار خوب باشد ، می تواند فیوز حرارتی باشد. در این مقاله کمی بعد به این موضوع پرداخته می شود.

علاوه بر این ، یک درب سوئیچ نیز وجود دارد که باعث می شود خشک شدن خشک کن هنگام بسته شدن درب خشک کن خشک شود. سوئیچ ممکن است در حالت “خاموش” خراب باشد. گاهی اوقات این اتفاق می افتد به جای اینکه فقط به آرامی بسته شود ، درب مرتباً کوبیده می شود. اگر این یک تعمیر است که با آن احساس راحتی می کنید ، می توانید پیش بروید و سعی کنید آن را تعمیر کنید. در غیر اینصورت ، با تکنسین تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا برای کار تعمیرات بیرون بیاید.

خشک کن گرم نمی شود

حالا فرض کنید که شما می خواهید لباس های خود را از خشک کن بیرون بیاورید و لباس آنها مانند وقتی که آنها را می پوشید مرطوب است ، اگرچه خشک کن در حال چرخیدن است. خشک کن در اینجا گرم نمی شود و دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که در جایی که قسمت جلوی خشک کن قرار دارد هیچ مانعی وجود ندارد. کلید خشک شدن کارآمد جریان هوای کافی است که در گردش است بنابراین خشک کن باید هوای ورودی را بگیرد. در مرحله بعدی مطمئن شوید که برای لباسهایی که خشک می کنید تنظیمات مناسب روی خشک کن را انجام داده اید. برای خشک کردن مناسب لباس ها ، انتخاب پارچه ، انتخاب تایمر و انتخاب دما باید صحیح باشد. اگر همه اینها درست تنظیم شده باشد ، چیز دیگری است.

برای خشک کن برقی ، عنصر گرمایش را بررسی کنید

در خشک کن برقی ، این می تواند عنصر گرمایشی باشد که در آن حالت سوخته یا شکسته شده است. عنصر گرمایش مانند سیم پیچ سیم است و از نیکروم ساخته شده است. اگر ولت اهم متر دارید ، سیم پیچ را از نظر تداوم کنترل کنید. اگر کنتور ندارید ، باید با یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید. اگر یکی داشته باشید و تداوم نداشته باشد ، عنصر بدی دارید و باید جایگزین شود.

برای خشک کن گاز مشعل را بررسی کنید

برای ادامه ، خشک کن گاز دارای مشعل است. بنابراین پس از بررسی اینکه آیا گاز روشن است ، به مشعل نگاه کنید. این سیم پیچ مانند یک استوانه سیاه است که دارای سیم هایی است که از بالای آن خارج می شود. مشعل در نزدیکی محل قرارگیری سوپاپ مشعل قرار دارد. اگر به درستی کار می کند ، شعله موجود در آن باید آبی و تمیز باشد. اگر اینگونه نیست ، پس با یک تکنسین تماس بگیرید. مشکل گاز طبیعی چیزی نیست که بخواهید در صورت عدم مهارت در تعمیر آن مشارکت داشته باشید.

فیوز حرارتی را بررسی کنید.

اگر همه چیز به این مرحله برسد ، باید فیوز حرارتی را بررسی کنید. در صورت گرم شدن بیش از حد خشک کن ، این همان چیزی است که خشک کن شما را خاموش می کند. این به گرما نه جریان پاسخ می دهد. این فیوز معمولاً در مجرای اگزوز در صفحه پشت خشک کن وجود دارد. در یک محفظه پلاستیکی سفید است و معمولاً طول آن تقریباً یک اینچ است. اگر آن را جایگزین کردید ، به یاد داشته باشید که تجمع پرز خشک کن را نیز باید بررسی کنید. تجمع پرز خشک کن می تواند باعث دمیدن مجدد فیوز شود زیرا پرز می تواند گرما را به دام بیندازد. بعلاوه ، دمیدن فیوز می تواند یک مسئله ایمنی واقعی باشد زیرا ممکن است نقصی نداشته باشد ، اما درعوض می تواند به شما بگوید مشکلی دارید که می تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین ، یک تکنسین تعمیر لباسشویی در اینجا یک شرط بندی مطمئن است.

همچنین ممکن است مشکل سیم کشی داشته باشید.

اگر در حالت خشک کن را باز کنید می بینید که در پشت خشک کن یک بلوک ترمینال وجود دارد که سیم برق به آن متصل می شود. گاهی اوقات ، ترمینال می سوزد یا روی خشک کن قرار می گیرد. قبل از اینکه چیزی را لمس کنید ، مطمئن شوید که برق خاموش است و سپس به دنبال هر چیزی که سوخته ، سوخته یا خراب شده است باشید. در حال حاضر یک اتصال خراب در خشک کن برقی ممکن است اجازه دهد تایمر کار کند و درام بچرخد ، اما گرما وجود نخواهد داشت. یک بار دیگر ، اگر این فراتر از مهارت های DYI شما است ، با متخصصان تماس بگیرید.

چرا لگن حرکت نمی کند؟

دلایل مختلفی برای چرخاندن درام خشک کن وجود ندارد. اگر کمربند شکسته یا لیز بخورد ، ممکن است قطعات فرسوده شده باشد ، اینها برخی از مشکلات است. اکنون کمربند در خشک کن درام را می چرخاند و اگر کمربند شکسته شود یا خیلی فرسوده باشد ، درام را حرکت نمی دهد. اگر خودتان ترجیح می دهید کمربند بد را تعویض کنید ، قرقره بیکار را نیز بررسی کنید. اگر پولی بیکار ساییده شود ، کمربند جدید خراب می شود. علاوه بر این ، در صورت فرسوده بودن گلایدرها و غلطک ها ، می توان فشار بیشتری را بر روی کمربند وارد کرد. اگر فرسوده شده باشند ، چرخاندن درام دشوارتر می شود و می تواند کمربند را بشکند.

علاوه بر این ، اگر به جای موتور در حال پخش صدای وزوز می شنوید ، ممکن است موتور تصرف شده باشد. این بدان معناست که ممکن است نیاز به تعویض موتور یا خازن استارت موتور باشد. برای بررسی مشکل ، تسمه را بردارید ، به دنبال انسداد در محفظه فن دمنده باشید و سپس سعی کنید شافت موتور را با دست بچرخانید. اگر هیچ چیزی حرکت نکند یا چرخش آن خیلی مشکل باشد و لرزان باشد و هیچ مانعی در محفظه فن وجود نداشته باشد ، به احتمال زیاد موتور باید تعویض شود. شما باید با یک تکنسین حرفه ای لوازم خانگی تماس بگیرید.

پایین رفتن خشک کن می تواند یک مشکل باشد ، اما گاهی اوقات می توانید خودتان آن را برطرف کنید. با این حال ، اگر نمی توانید ، باید با تعمیرکار خشک کن تاپ امداد تماس بگیرید.

https://topemdad.ir