سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

یخسازی صنعتی

یخسازی صنعتی با استفاده از آب در حال حرکت ، کیفیت یخ را بهبود می بخشند. آب تبخیر شده از فولاد ضدزنگ با نیکل بالا است. سطح باید زیر نقطه انجماد باشد. آب نمک برای انجماد به دمای کمتری نیاز دارد و مدت زمان طولانی تری ادامه خواهد داشت. معمولاً از آن برای بسته بندی محصولات غذاهای دریایی استفاده می شود. در اواپراتورهای عمودی یخ نرمتر است. دستگاه های یخی تجاری می توانند اندازه های مختلف یخ مانند فلاکر ، خرد شده ، مکعب ، هشت ضلعی و لوله ایجاد کنند.

هنگامی که ورق یخ روی سطح سرد به ضخامت مورد نظر می رسد ، ورق روی شبکه سیم کشیده می شود ، جایی که وزن این ورق باعث شکسته شدن آن به شکل های مورد نظر می شود و پس از آن در سطل قرار می گیرد.

دستگاه یخساز پولکی

یخ پولکی از مخلوط آب نمک و آب (حداکثر 500 گرم [18 اونس] نمک در هر تن آب) ساخته شده است ، در بعضی موارد مستقیماً از آب نمک قابل تهیه است. ضخامت بین 1 تا 15 میلی متر ، شکل نامنظم با قطر 12 تا 45 میلی متر.

اواپراتور سردخانه دستگاه یخساز پولکی یک ظروف استیل به شکل عمودی درام است که مجهز به تیغه چرخان است که یخ را از دیواره داخلی درام می چرخاند و خراش می دهد. هنگام کار ، شفت و تیغه اصلی چرخان پادساعتگرد است. آب از آب پاش پاشیده می شود. یخ از آب نمک روی دیواره داخلی تشکیل شده است. سینی آب در پایین آب سرد را در حالی که یخ را جدا می کند می گیرد و مجدداً آن را مجدداً به درون می ریزد. دستگاه های پولکی تمایل به تشکیل حلقه یخ در قسمت پایین درام دارند. بخاری های برقی در پایین دستگاه هستند تا از جمع شدن یخ در جایی که یخ شکن به آن نرسیده جلوگیری کنند. برخی از ماشین آلات برای کمک به این دستگاه از اسکرابر استفاده می کنند این سیستم از یک واحد میعان دمای پایین استفاده می کند. مثل همه دستگاه های یخ اکثر تولیدکنندگان همچنین از E.P.R.V استفاده می کنند. (دریچه تنظیم فشار اواپراتور.)

برنامه های کاربردی

دستگاه یخساز پولکی استفاده شده در دریا می تواند یخ را مستقیماً از آب دریا درست کند. از این یخ می توان در خنک شدن سریع ماهی و سایر محصولات دریایی استفاده کرد. صنعت ماهیگیری بزرگترین کاربر دستگاه های یخساز پولکی است. یخ پولکی می تواند دمای آب و محصولات دریایی را کاهش دهد ، بنابراین در برابر رشد باکتری ها مقاومت می کند و غذاهای دریایی را تازه نگه می دارد.

به دلیل تماس زیاد و آسیب کمتری با مواد یخچال ، در انبار و حمل و نقل سبزیجات ، میوه و گوشت نیز کاربرد دارد.

در پخت ، در حین مخلوط کردن آرد و شیر ، می توان یخ پولکی را اضافه کرد تا از افزایش خود آرد جلوگیری شود.

در بیشتر موارد بیوسنتز و شیمیوسنتز ، از یخ پولکی برای کنترل سرعت واکنش و حفظ سرزندگی استفاده می شود. یخ پولکی بهداشتی ، تمیز و با اثر کاهش سریع دما است.

یخ پولکی به عنوان منبع مستقیم آب در فرآیند خنک کننده بتن با وزن بیش از 80? استفاده می شود. اگر مخلوط شده و در دمای ثابت و کم ریخته شود ، بتن شکست نخورد.

یخ پولکی نیز برای بارش برف مصنوعی استفاده می شود ، بنابراین در استراحتگاه های اسکی و پارک تفریحی کاربرد زیادی دارد.

یخ ساز مکعبی

دستگاه های یخساز مکعبی بر خلاف دستگاه های یخساز پودری یا سایر دستگاه های یخ به عنوان دستگاه های یخ کوچک طبقه بندی می شوند. ظرفیتهای مشترک از 30 کیلوگرم (66 پوند) تا 7575 کیلوگرم (3884 پوند) است. از زمان ظهور دستگاه های یخی مکعبی در دهه 1970 ، آنها در خانواده متنوعی از دستگاه های یخی تکامل یافته اند.

دستگاه های یخ مکعبی معمولاً به عنوان دستگاه های مدولار عمودی دیده می شوند. قسمت فوقانی اواپراتور است و قسمت پایین آن سطل یخ است. مبرد در داخل لوله های بخار کننده ، جایی که تبادل گرما با آب را انجام می دهد، گردش می کند و آب درون آن یخ می زند. هنگامی که آب کاملاً منجمد شد ، به طور خودکار آزاد می شود و در سطل یخ فرو می ریزد.

دستگاه های یخ می توانند دارای سیستم خنک کننده مخصوص خود باشند که کمپرسور سردخانه درون آن قرار دارد ، یا یک سیستم تبرید از راه دور که اجزای تبرید در جای دیگری ، غالباً سقف مشاغل قرار دارد.

https://arkacool.com