سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی

چگونه می توان یک ماشین ظرفشویی پر سر و صدا را تعمیر کرد

پمپ

پمپ معیوب می تواند دلیلی باشد که تعمیر ظرفشویی بوش شما باعث ایجاد صدا ی بلند می شود که نیاز به تعمیر دارد. کارکرد پمپ فشار دادن بازوهای اسپری است و در اکثر مدل ها نیز از آن برای تخلیه آب استفاده می شود. پمپ در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارد و به طور معمول از دو محفظه جداگانه تشکیل شده است. یکی برای شستشو یا گردش آب و دیگری برای تخلیه. قسمت گردش پمپ به طور معمول از پروانه شستشو و اجزای فیلتر تشکیل می شود در حالی که قسمت تخلیه از یک پروانه تخلیه و یک تیغه هلی کوپتر یا در برخی موارد ، یک مبدل کار شده با استفاده از الکترومغناطیس تشکیل شده است. پروانه ها توسط یک موتور الکتریکی که به قسمت پایین یا طرف پمپ متصل است هدایت می شوند. برای تعمیر صدا ظرفشویی می توانید با متخصصین تعمیر ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

نحوه آزمایش پمپ ماشین ظرفشویی با مولتی متر:

  • قبل از شروع این آزمایش ماشین ظرفشویی خود را جدا کنید. شما با قطعات الکتریکی دست به کار خواهید شد.
  • برای تست آن، پمپ را بردارید. پمپ معمولاً در پشت پنل دسترسی پایین یافت می شود.
  • با استفاده از مولتی متر در Rx1 ، پروب ها را روی ترمینال ها قرار دهید تا استمرار آزمایش شود. شما باید یک خوانش از صفر یا تقریبا صفر دریافت کنید. برای آزمایش اتصال زمین، با وجود یک پروب هنوز در یک ترمینال، پروب دیگر را به قسمت محکم فلزی پمپ لمس کنید. شما نباید از این آزمون هیچ داده ای دریافت کنید.
  • اگر نتایج تست شما با نتایج فوق مطابقت ندارد، به پمپ تعویض نیاز خواهید داشت.

حلقه بلبرینگ بازویی و چفت بازوی اسپری

اگر تعمیر ظرفشویی بوش شما پر سر و صدا است، علت آن می تواند چفت بازوی شستشو یا حلقه بلبرینگ باشد. این قسمت ها حلقه های پلاستیکی هستند که از بازوی شستشو یا بازوی اسپری پشتیبانی می کنند و بازوی آن به چرخش می رسد. هر کدام از این قسمت ها می توانند شل یا فرسوده شوند و باعث می شوند بازوی اسپری به درستی کار نکند.

نحوه بازرسی حلقه تحمل بازوی مایع و چفت بازوی اسپری:

  • در حالی که نمی توانید دستگاه خود را جدا کنید، ما هنوز توصیه می کنیم قبل از شروع کار، دستگاه خود را از برق جدا نکنید.
  • حلقه تحمل بازو و مهره بازوی اسپری خود را پیدا کنید. آنها به بازوهای اسپری و شستشو متصل می شوند.
  • از نظر بصری آنها را از نظر علائم سایش ، ترک خوردگی یا آسیب دیدن بررسی کنید. بسته به مدل شما ممکن است لازم باشد بازوهای اسپری / شستشو را برای بازرسی کامل از آنها جدا کنید.
  • در صورت مشاهده علائم فوق، به حلقه های تحمل شستشوی بازوی و یا چفت بازوی اسپری نیاز دارید.

 

اسپری

آب از طریق بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی مجبور می شود آب و مواد شوینده اطراف ماشین ظرفشویی را پاشش کند. کلیه ماشین های ظرفشویی دارای بازوی اسپری کمتری است که در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارد و برخی از ماشین های ظرفشویی نیز دارای بازوی اسپری میانی یا بالایی هستند که در زیر قفسه بالای ظرف یا در بالای وان ماشین ظرفشویی قرار دارند.

نحوه بازرسی بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی:

  • برای ایمنی ، قبل از شروع کار ، برق را از دستگاه خود جدا کنید.
  • به طور دستی بازوهای اسپری خود را بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به قفسه ها ضربه نمی زنند و به راحتی در حال چرخش هستند. بازوهای اسپری نباید مبهم باشد.
  • از نظر بصری بازوهای اسپری خود را برای هرگونه علائم سایش ، ترک خوردگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
  • اگر در حین انجام بررسی های بالا مشکلی مشاهده کردید ، به بازوهای اسپری تعویض نیاز دارید.

http://topemdad.ir/how-to-repair-a-noisy-dishwasher/